آموزشي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 20
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 2291
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

كمتر كسي به نظافت حياط و بالاپشت بوم خانه اهميت مي‌دهد، همين مسئله موجب مي‌شود به مرور زمان حياط و بالاپشت بوم كثيف شده و گرد و غبار را به خود بگيرد.

حياط و بالاپشت بوم، از گذشته تا امروز همواره مكان‌هايي مناسب، براي جمع شدن اعضاي خانواده در كنار يكديگر بودند. اعضاي خانواده در اين مكان‌ها با يكديگر صحبت كرده و حتي غذا مي‌خورند. اما متاسفانه وقت كمي براي نظافت اين نقاط از خانه مي‌گذارند، در صورتيكه اين بخش‌ها، حتي بيشتر از ساير بخش داخلي خانه به نظافت و تميزكاري نياز دارند. در اين مقاله به شما ترفند‌هايي ساده و سريع براي نظافت حياط و بالاپشت بوم خواهيم گفت.

براي نظافت خانه و محل كارتان ميتوانيد از وب سايت خدماتي مهرگان كمك بگيريد. اطلاعات بيشتر

تميز كردن حياط هاي خانگي

امروزه با گسترش آپارتمان نشيني، كمتر مي‌توان حياط‌هاي خانگي زيبا را جايي ديد. اما هنوز هم هستند خانه‌هايي كه، حياط‌هايي زيبا و رنگي دارند، اگر شما هم يكي از صاحبان آن خانه‌ها هستيد و به دنبال روشي براي تميز كردن حياط هاي خانگي مي‌گرديد، ادامه اين مقاله را از دست ندهيد.

تميز كردن حياط هاي خانگي، فرايند سختي ندارد، در اولين قدم اگر در خانه خود درختي داريد، بايد برگ‌هاي زرد و خشك ريخته شده روي سطح زمين را جمع كنيد. اين اولين كاري است كه براي تميز كردن حياط هاي خانگي بايد انجام دهيد. دومين قدم استفاده از يك جارو و خاك اندازاست، وسايلي كه به راحتي در هر مغازه‌اي يافت مي‌شوند. سطح و موزائيك روي حياط را با دقت به وسيله جارو و خاك انداز تميز كنيد. گرفتن گرد و خاك اولين مرحله براي شروع يك تميزكاري اساسي است. اگر در خانه گل و گلداني داريد، آن‌ها را با ملايمت جابه‌جا كرده و نقطه‌اي كه گل‌ها روي آن قرار داشتند را با دقت تميز كنيد. مي‌توانيد در اين فرايند از آب هم استفاده كنيد، اما از مصرف بي رويه آن خودداري كنيد. درون يك آبپاش مقداري آب ريخته و آن را روي سطح زمين بريزيد و به اصطلاح آب و جارو بزنيد.

تميز كردن حوض حياط

در قديم حوض‌ها در هر خانه‌اي يافت مي‌شدند، اما امروزه به يك المان ناياب تبديل شده‌اند. اگر هنوز هم در خانه شما حوضي وجود دارد و يا به تازگي به خانه‌اي نقل مكان كرده‌ايد كه در آن حوضي هست، بايد روش‌هاي تميز كردن حوض حياط خانه را بدانيد.

اولين قدم براي تميز كردن حوض حياط، خالي كردن آب آن است. اين عمل را از طريق آب راه حوض انجام دهيد. آن را برداشته و بگذاريد، آب حوض از طريق آن خارج شود. بعد از خالي شدن آب حوض يك برس برداشته و سپس، ماده شوينده مناسب را بر حسب سلقه خود انتخاب كنيد. از اسكاچ و سيم براي تميز كردن حوض استفاده نكنيد، زيرا آن‌ها ساينده بوده و رنگ حوض را مي‌برند.

تميز كردن آلاچيق حياط

اگر حياط شما آنقدر بزرگ هست كه در درون آن يك آلاچيق گذاشته‌ايد، بايد وقتي را هم براي نظافت آن بگذاريد. باد و باران مي‌تواند، آلاچيق زيباي خانه شما را خراب كند، بنابراين بهتر است هر هفته و يا هر دو هفته، زماني را براي نظافت آلاچيق اختصاص دهيد. با استفاده از يك جارو به خوبي سطح آن را از هرگونه گرد و غبار پاك كنيد. اگر دستگاه شستشوي آب با فشار بالا را در خانه داريد، مي‌توانيد در اين شرايط از آن استفاده كرده و به تميز كردن سقف آلاچيق بپردازيد. نرده‌هاي آلاچيق را به خوبي را با دستمال تميز و ضدعفوني كنيد. جالب است بدانيد كه نظافت بالكن و تراس نيز فرايندي شبيه به تميز كردن حياط و بالا پشت بوم دارد، براي خواندن اين فرايند به مراجعه كنيد.

تميز كردن چراغ هاي حياط

خيلي‌ها براي زيبا‌تر كردن حياط ترجيح مي‌دهند از نورپردازي و چراغ‌هاي مختلف استفاده كنند. چراغ‌هاي داخل حياط نيز بعد از گذشت مدتي، كثيف شده و رد لكه‌هاي باران و برف را به خود مي‌گيرند. براي تميز كردن چراغ هاي حياط، بهتر است ابتدا آن‌ها را خاموش كرده و بگذاريد از دماي حباب آن‌ها كاسته شود. سپس با استفاده از يك دستمال و كمي ماده شوينده روي اين حباب‌ها را با دقت تميز كنيد.

تميز كردن چراغ هاي حياط

تميز كردن چراغ هاي حياط را در اولويت بگذاريد، با دستمال مرطوب حباب آن را با دقت تميز كنيد

نظافت بالاپشت بوم، آن را فراموش نكنيد

بيشتر اوقات، افراد نظافت كردن بالاپشت بوم را فراموش مي‌كنند و يا ترجيح مي‌دهند اينكار را در پايان سال و با خانه تكاني انجام دهند. در حاليكه اين امر از اهميت زيادي برخوردار است و بايد در اولويت باشد. اگر در آپارتمان زندگي مي‌كنيد، به غير از شما ساكنين ديگري نيز، از اين قسمت از آپارتمان استفاده مي‌كنند. به همين دليل ممكن است، زباله و اقلام ريز و درشت زيادي را در بالاپشت بوم مشاهده كنيد.

بهتر است هر هفته به اين قسمت از خانه سر بزنيد و نظافت آن را به صورت ماهانه و يا هر سه ماه يكبار انجام دهيد. كثيف شدن بالاپشت بوم بسيار راحت است، باران، برف و يا حتي يك باد قوي كافيست تا، تمامي زباله‌ها و گرد و غبار‌ها روي پشت بام شما بريزد. به ياد داشته باشيد كولر نيز، در اين قسمت از خانه قرار دارد و شما بايد، براي ارزيابي عملكرد كولر حداقل هفته‌اي يكبار به بالاپشت بام سر بزنيد. تا از سالم و درست كار كردن كولر اطمينان حاصل كنيد.

منبع:

 

https://a4baz.com/blog/cleaning-yard-roof.html

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۴:۱۴ ] [ عرفان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب