بيزينس كوچينگ به شما كمك مي‌كند تا كسب و كار خود را رشد و توسعه دهيد.

بيزينس كوچينگ به صاحبان مشاغل كمك مي كند درك عميق تري از فرصت ها و زمينه هاي پيشرفت خود داشته باشند، تا بتوانند زمينه پيشرفت كسب و كارشان را فراهم كنند.

براي موفقيت در كسب و كارهايتان ميتوانيد به بيزينس كوچينگ مهندسي امير طه نوروزي مراجعه كنيد.

تعريف كوچينگ از فدراسيون بين المللي ICF: شراكتي با مراجعين كه طي فرايندي، آن ها را ترغيب ‌كند كه استعدادهاي حرفه‌اي خود، را افزايش دهند تا درامد خود را چند برابر كنند.

تعريف كوچينگ از ويكي پديا : انجام دادن هر فعاليت يا پروژه اي كه موجب كسب درامد مي شود.

يك نظرسنجي اخير PWC در سال 2015 نشان داد كه كوچ ها در سراسر جهان از كلمه بيزينس كوچينگ استفاده مي كنند تا نشان دهند بازار اصلي آنها جامعه تجاري است. جالب اينجاست كه 62٪ از كوچ هاي ، مشاغل كوچينگي به نام Business Coaching داشتند. همچنين بيزينس كوچ ، 25٪ كوچي بودند كه خود را به عنوان كوچ رهبري ، 18٪ به عنوان كوچ اجرايي ، 16٪ به عنوان كوچ سازماني و 3٪ به عنوان كوچ مشاغل كوچك معرفي مي كردند.

تاريخچه بيزينس كوچينگ

اولين كاربرد واژه كوچ به سال 1830 در دانشگاه آكسفورد برمي گردد. در آن زمان ، كوچ سخنراني بود كه در هنگام امتحان دانشجويي را همراهي مي كرد. بعداً ، در سال 1860 ، كلمه كوچ نيز در ورزش جايگاهي پيدا كرد.

كمتر از 50 سال بعد ، با ظهور واژه كوچينگ به عنوان راهي براي مديريت و هدايت زندگي و شغل ، محبوبيت زيادي پيدا كرده و امروزه به يكي از صنايع با رشد سريع در 10 سال گذشته تبديل شده است.

در دهه 1970 ، تيموتي گالووي ، نويسنده آمريكايي ، مجموعه اي از كتابها را با نام سري داخلي منتشر كرد. گالووي در اين كتابها مجموعه اي از ايده هاي جديد را براي مربيگري و دستيابي به موفقيت هاي همه جانبه در ورزش هايي مانند تنيس و اسكي و… مانند موسيقي ارائه كرده است كه نياز به نظم دقيق و قدرت دروني دارند. مدل گالووي بسيار محبوب بود به طوري كه حتي افراد غير ورزشكار نيز شروع به استفاده از آن در زندگي شخصي و شغلي خود كردند.

دنياي شركت هاي آمريكايي چنان شيفته ايده هاي تيموتي گالووي بودند كه از وي براي صحبت در مورد تجارت آمريكا دعوت شد. در طول سالها ، انديشمندان متعددي مانند ورنر ارهارد و توماس لئونارد ، هر دو آمريكايي ، به گسترش ايده تجارت و بيزينس كوچينگ در سراسر انگلستان و اروپا كمك كرده اند. با اين حال ، اين به جان ويتمور بستگي دارد كه ايده هاي اصلي تيموتي گالووي را در مربيگري تجارت به كار گيرد.

بيزينس كوچينگ در دوره رونق دهه هاي 80 و 90 رواج پيدا كرد. پيش از اين كوچ به طور خاص در ورزش مورد استفاده قرار مي گرفت تا به ورزشكاران كمك كند بدن و ذهن خود را به حداكثر برسانند. در سال 1974 ، با انتشار كتاب پيشگامانه بازي دروني تنيس ، صاحبان مشاغل ديدند كه چگونه مديران ورزشي از بيزينس كوچ در دنياي تجارت استفاده مي كنند.

در دهه 1990 ، پس از ركود اقتصادي ، شركت ها در هر اندازه از چندين روش به دنبال راه حل هاي شخصي براي حل بحران بودند و اين استفاده از بيزينس كوچ بسيار گسترده تر شد. با وجود محبوبيت گسترده كوچ در تجارت ، مدتي نيز طول كشيد.

ايا بيزينس كوچينگ در كسب و كار اهميت دارد

فرقي نمي كند صاحب مشاغلي باشيد كه مشكلات زيادي دارد يا كسب و كار اينترنتي موفقي كه حتي قراره پيشرفته تر شود ، مهم نيست كه تازه كار خود را شروع مي كنيد يا در وسط ناكجا آباد هستيد و خيلي بي تجربه نيستيد . چه شما يك استارتاپ باشيد و چه يك شزكت معروف ، كوچينگ در تجارت به رشد و افزايش سود كسب و كار شما كمك مي كند.

مدير عامل سابق گوگل اريك اشميت مي گويد؛ استخدام بيزينس كوچينگ بهترين تصميم شغلي من بود ، اما اعتراف مي كنم كار سخت و چالش برانگيزي بود زيرا به عنوان مديرعامل يك شركت موفق كه در حال رشد بود ، نيازي به بيزينس كوچ نمي ديدم تا اينكه يكي از اعضاي موجود در Google من را متقاعد كردند و سرانجام با نتيجه شگفت انگيز كوچينگ من را شگفت زده كردند.

اهميت بيزينس كوچينگ

مزايا بيزينس كوچينگ

در اينجا مزاياي بيزينس كوچينگ را با هم بررسي خواهيم كرد كه بدانيم اين مهارت پولساز از چه مزايايي برخوردار است

.افزايش اعتماد به نفس

اهميت اعتماد در تجارت غيرقابل انكار است. هنگامي كه شما توسط يك مربي و فرد باتجربه حمايت مي شويد و مي توانيد بدون ترس آماده مقابله با چالش هاي بزرگي شويد ، در برابر انتقادات صبور باشيد يا توانايي ريسك پذيري را داشته باشيد ، اين نوعي تقويت اعتماد به نفس است.

2.درك همكاري با افراد مختلف

اين كار شامل تمرينات متنوعي براي ارتقا سبك شخصي و رهبري است تا بتوانيد خود را بهتر بشناسيد. به طور كلي ، شما بايد خود را به جاي شخصيت هاي مختلف در نظر بگيريد و مي توان گفت كه اين كار باعث مي شود افراد مختلف و نحوه كار با آنها را بشناسيد.

3.تعيين اهداف براي رسيد به خواسته ها

گاهي اوقات وقتي بيش از حد روي (جزئيات) يك مسئله تمركز مي كنيد ، لكه هاي مرده بزرگتر مي شوند. يك مربي تجاري موفق به شما چشم انداز قابل مشاهده اي مي دهد و به شما كمك مي كند تا به سرعت برخي از مشكلاتي را كه ممكن است نتوانسته ايد مشاهده كنيد شناسايي كنيد. همچنين مي تواند استراتژي هايي براي مقابله با چالش ها و موانعي كه تجارت شما با آن روبرو است را براي شما فراهم كند.

4.مقابله با بي كفايتي ها

دونالد رامسفلد ، سياستمدار جمهوري خواه و استاد اظهارات مبهم گفت: “برخي موارد نامشخص وجود دارد كه ما نمي دانيم.” مربي كسب و كار اطلاعاتي را كه از طريق تجربه با مشتريان ديگر به دست آورده ايم در اختيار ما قرار مي دهد و باعث مي شود از نظر توانايي هاي ما فراتر رود. همچنين به ما امكان مي دهد جنبه ها و مواردي را كه نمي توانيم به تنهايي ببينيم و نقاط كور تجارت خود را شناسايي كنيم.

5.الويت بندي ريسك ها و ارتباط موثر با همكاران

آيا تا به حال نگران برخي مشكلات بوده و استرس زيادي داشته ايد؟

مربيگري تجاري به شما كمك مي كند خطرات و استرس هاي احتمالي را ذكر كنيد. به عنوان مثال ، بدانيد كدام مسئله امروز و فردا به كدام موضوع بايد رسيدگي شود.

معمولاً كاركنان هر سازماني علاوه بردرآمد ماهانه خود ، دوست دارند در جايگاه خود پيشرفت كرده و به هدف سازماني مطلوب برسند. با استفاده از مربيگري تجاري ، به كارمندان خود اطمينان مي دهيد كه از يك منبع حرفه اي براي توانمندسازي سازمان استفاده مي كنيد ، كه همچنين مي تواند مهارت هاي شخصي كاركنان را بهبود بخشد. اين بدان معني است كه شما به كارمندان خود اهميت مي دهيد و مي خواهيد پيشرفت آنها را ببينيد.

6.كمك به كارمندان مبتدي

شكي نيست كه شروع يك كار جديد خطرناك است و شكست براي كساني كه مي خواهند يك كار جديد را شروع كنند بسيار گران است. آيا مي دانيد انحلال شركتهاي جديد بيش از هر چيز در جهان است و دليل اصلي آن برنامه ريزي ضعيف و عدم آمادگي كارآفرين است. مرحله آموزش ، آماده سازي و برنامه ريزي نقشي اساسي در راه اندازي مشاغل جديد دارد. مربيگري تجاري مي تواند به شما كمك كند قبل از شروع هر كاري آماده شويد و مقدمات لازم را براي تجارت خود فراهم كنيد.

7.هدف گذاري براي مديريت منابع مالي

اگر وضعيت مالي خود را كنترل نكنيد ، قطعاً وضعيت مالي شما را كنترل مي كند. ايجاد ثروت و نگهداري و پرورش آن در آينده تنها با برنامه ريزي مالي مناسب امكان پذير خواهد بود. افراد اگر برنامه مالي شخصي مكتوبي ندارند و تمايل دارند در تصميمات مالي شخصي خود مرتكب اشتباهات رفتاري شوند ، تصميم گيري را متمركز نمي كنند. اولين چيزي كه مي توانيم با برنامه ريزي به آن برسيم اهداف است. اهداف مالي كه شامل درآمدزايي يا توسعه مشاغل و همچنين اهدافي است كه در زندگي شخصي خود داريم ، به برنامه ريزي مالي نيز نياز دارند. برنامه ريزي مالي در تجارت به همان اندازه زندگي شخصي مهم است.

براي راه اندازي مشاغل يا شروع كار ، قطعاً بايد سرمايه گذاري كنيد. براي سرمايه گذاري نيز به يك برنامه ريزي مالي با دقت بالا نياز داريد تا در كار و تجارت موفق شويد. بدون شك حضور و نظارت مربي بازرگاني نقش مهمي در مديريت مالي سازمان دارد. مربيان تجارت در مشاغل بزرگ و كوچك كار مي كنند و تجربه برنامه ريزي هوشمندانه و سودآوري مالي را دارند. آنها شرايط خوب و بد تجاري را تجربه كرده اند و مي توانند بهترين منبع براي تصميم گيري در مورد روند مالي شركت شما باشند.

منبع:https://medad.io/@unesszarei/%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/