آموزشي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 27
دیروز : 18
افراد آنلاین : 1
همه : 2187
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس
برخي از افراد هستند كه ظاهر جذابي ندارند؛ اما كشش خاصي دارند كه همه را شيفته خود مي‌كنند. آنها با جاذبه‌اي خاص و اعتماد‌به‌نفس فوق‌العاده، ترجيحات عمومي را برهم مي‌زنند و كاري مي‌كنند كه هركسي با هر ترجيحي كه دارد جذبشان شود. يكي از دلايل دل‌نشين‌بودن اين افراد جذابيت رفتاري آنهاست.

اگر دوست داريد بدانيدكه چطور جذاب باشيد به وب سايت فرشته ايران نژاد مراجعه كنيد.  اطلاعات بيشتر

راه‌هايي علمي براي اينكه از لحاظ رفتاري جذاب‌تر به نظر برسيد

براي اينكه به جذابيت خود بيفزاييد، مي‌توانيد موارد اثبات‌شده زير را در خود تقويت كنيد:

  • لبخند بزنيد: هرچه لبخند شديدتر و صميمانه‌تر باشد، چهره نيز جذاب‌تر مي‌شود.
  • خوب باشيد: طبق نتايج تحقيقات، زماني‌كه مردم از خوب‌بودن فردي مطلع باشند، او را جذاب‌تر برآورد مي‌كنند.
  • بامزه و شوخ‌طبع باشيد: خانم‌ها بيشتر جذب مرداني مي‌شوند كه آنها را مي‌خندانند. البته براي مردها خيلي مهم نيست كه خانمي بامزه باشد يا خير.
  • دايره بزرگي از دوستان داشته باشيد: افرادي كه در يك گروه قرار دارند جذاب‌تر به نظر مي‌رسند. در واقع، بدي‌هاي هريك از افراد گروه در خوبي‌هاي جمعي گم مي‌شود.
  • خودتان باشيد: آدم‌هاي جذاب نگران اين نيستند كه چه‌كار بايد انجام دهند تا محبوب قلب‌ها شوند؛ بلكه براي دل خودشان آن كار را انجام مي‌دهند، چون با خود واقعي‌شان راحت‌اند.
  • به فرد مقابل اجازه دهيد از خودش صحبت كند: صحبت‌كردن درمورد خود، موجب فعال‌شدن همان مناطق مغزي مي‌شود كه در زمان رابطه‌ جنسي يا خوردن غذاي خوب فعال مي‌شود؛ پس اين فرصت را به طرف مقابل خود بدهيد.

رازهايي كه افراد جذاب براي جذب ديگران استفاده مي‌كنند

افراد جذاب رازهايي دارند كه به‌كمك آنها هر كه را راه مي‌خواهند جذب مي‌كنند. ما در اينجا اين رازها را برايتان فاش كرده‌ايم:

  • از تأثير اولين برخورد غافل نشويد: شما در محيط‌هاي ناآشنا، فقط بين ۲ تا ۳۰ ثانيه فرصت داريد روي ديگران اثر بگذاريد.
  • با علاقه به حرف ديگران گوش دهيد: شنونده خوبي باشيد، حرف‌هاي طرف مقابل را تكرار كنيد و از او بخواهيد بيشتر و بيشتر توضيح دهد.
  • دل‌چسب باشيد: رويكرد نوآورانه‌اي را در پيش بگيريد. مغز خيلي زود خسته مي‌شود و هميشه دنبال محرك‌هاي جديد مي‌گردد؛ پس لباس يا جواهرات خاص و عالي بپوشيد.
  • در اوج خداحافظي كنيد: زماني مكالمه را تمام كنيد كه هنوز براي مخاطبانتان جذاب هستيد. در اين حالت، مخاطبان مشتاقانه منتظر زماني خواهند بود كه دوباره شما را ببينند.
  • خلاقانه صحبت كنيد: چند بار جملاتي تكراري همچون «خوشبختم»، «بچه كجايي؟» «بچه داريد؟» را شنيده‌ايد؟ به‌جاي اين جمله‌هاي تكراري، خلاق باشيد و از موضوعاتي استفاده كنيد كه در ذهن فرد مقابل ماندگار شود.
  • آماده برقراري ارتباط باشيد: خيلي از افراد دوست ندارند فردي محتاج به نظر برسند؛ بنابراين، در جمع‌ها خود را مي‌گيرند يا كناره‌گيري مي‌كنند. روي گشاده داشته باشيد. به ديگران بگوييد چقدر خوش‌حاليد به آن جمع دعوت شده‌ايد.

منبع:

https://www.chetor.com/218773-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%85/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۳۱:۵۱ ] [ عرفان ]

بسياري از اوقات، هنگامي كه نگاهي به زندگي خود ميندازيم. متوجه اين موضوع ميشويم كه زندگيمان پر از لوازمي شده است كه ديگر به آنها نياز نداريم يا برايمان تكراري شده اند و يا در برخي از مواقع هم ممكن است، قصد سفر يا مهاجرت را داشته باشيم و به تبع اين دلايل و يا دليل هاي ديگر، قصد فروش وسايل زندگي خود را ميكنيم.

براي فروش لوازم دست دوم خانه‌ي خودتان ميتوانيد به سمساري آنلاين دپوچي مراجعه كنيد.

از طرفي ديگر ممكن است براي خانه يا محل كار خود به دنبال صندلي، مبلمان و وسايل گوناگوني باشيم و ترجيح بدهيم كه براي اين كار هزينه كمتري را پرداخت كنيم. به هر ترتيب راه حل تمامي اين موضوعات مراجعه به سمساري است. اين روزها سمساري هاي زيادي خدمات خريد و فروش لوازم دست دوم را در سراسر ايران انجام ميدهند و در شهر تهران نيز سمساري هاي زيادي در مناطق مختلف داراي شعبه هستند.

به چه دليل براي خريد وفروش لوازم دست دوم بايد به سمساري مراجعه كنيم؟

ازآنجايي كه لوازم خانگي از ابعاد بزرگي برخوردارهستند و جابجايي آنها كاري دشوار و سخت است. بايد حتما براي جابجايي آنها از كارگراني استفاده شود كه ورزيده باشند و همچنين داراي تجربه كافي باشند تا به وسايل خانه آسيب نزنند.از طرفي فروش لوازم خانگي دست دوم كار خيلي ساده اي نيست و ممكن است شما نتوانيد براي آنها مشتري پيداكنيد.

 

سمساري هاي مختلف،اين معضلات را براي مراجعين خود حل كرده اند و خريد لوازم دست دوم را انجام ميدهند و از طرفي ديگر اگر شما خريدار لوازم دست دوم باشيد و بخواهيد وسايل خانه يا محل كار از جمله مبلمان،فرش و ... را به قيمتي پايين و مناسب تهييه كنيد.ميتوانيد به يكي از سمساري ها مراجعه كنيد و لوازم مد نظر خود را باقيمتي بسيار مناسب ترازبازار تهييه كنيد.

مراحل خريد و فروش كالا در سمساري

در اكثر سمساري ها براي فروش لوازم دست دوم خود، كافيست تا باآنها تماس بگيريد. بعد از اين مرحله، كارشناسان سمساري به منزل يا محل كار شما مراجعه ميكنند و كار قيمت گذاري لوازم شما را انجام ميدهند. پس از اين مرحله در صورتي كه شما از قيمت اعلامي راضي باشيد. سمسارها پول را به شما پرداخت ميكنند و كالا را به سمساري انتقال ميدهند.

تا گذشته اي نه چندان دور، شما براي خريد لوازم دست دوم ناچار بوديد تا به سمساري هاي مختلفي مراجعه كنيد تا بتوانيد كالاي مورد نظر خود را تهيه كنيد. اما با پيشرفت تكنولوژي و با توجه به اين موضوع كه خريدهاي اينترنتي بسيار افزايش پيدا كرده است. سمساري ها براي آسودگي و راحت تر شدن كار مشتريان خود اقدام به راه اندازي سمساري آنلاين كرده اند. شما با مراجعه به وب سايت هاي خريد و فروش آنلاين لوازم دست دوم، ميتوانيد با خيالي آسوده اقدام به خريد كنيد.

منبع:

https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-96/3802612-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D9%88%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۲۵:۰۱ ] [ عرفان ]

يكي از بهترين و راحت‌ترين روش‌هاي رنگ‌آميزي (چه براي در و ديوار خانه، چه ماشين و چه ابزار و وسايل ديگر) رنگ‌آميزي به‌وسيله پيستوله رنگ است. اما كاربر براي استفاده از اين ابزار به تخصص و قابليتي نياز دارد كه باعث مي‌شود در حين انجام كار با مشكل خاصي مواجه نشود.

براي خريد انواع رنگ ساختماني مي توانيد به وب سايت رنگ جميل مراجعه كنيد.

مشكلات احتمالي كه ممكن است در حين رنگ‌آميزي با پيستوله رنگ جلو راه‌تان بايستد عبارتند از: پاشيدن رنگ به چشم‌ها، دهان و بيني كاربر كه ممكن است آسيب‌هاي جسمي جدي را در پي داشته باشند، يا عدم كيفيت كار و همينطور دريافت بازخورد و نتيجه نامناسب. براي اطلاع از روش‌هاي پيش‌گيري از چنين مشكلاتي تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

 

 

رنگ‌آميزي با پيستوله رنگ به مقدماتي نياز دارد كه موجب افزايش كيفيت رنگ نهايي و همين‌طور افزايش ميزان چسبندگي آن مي‌شود. در ادامه به تشريح اين موارد مي‌پردازيم.

 

انتخاب رنگ و تينر

 

 

با وجود اينكه رنگ‌آميزي چيزهاي مختلف با پيستوله رنگ براي رنگ‌هاي روغني به مراتب آسان‌تر از بقيه رنگ‌ها است؛ اما براي رنگ‌آميزي با اين دستگاه مي‌توان رنگ‌هاي لاتكس و آكريليك را هم مورد استفاده قرار داد. اضافه كردن يك تينر مناسب به رنگ، اين امكان را ايجاد مي‌كند كه رنگ‌هايي با غلظت و چسبندگي بيشتر هم بتوانند راحت‌تر از لوله و بقيه قسمت‌ها عبور كرده و به نازل برسند.

 

آماده‌سازي وسايل يا فضاي مورد رنگ‌آميزي

 

 

در اولين مرحله كه آماده‌سازي وسايل و فضا است، ابتدايي‌ترين كاري كه بايد بكنيد اين است كه رنگ و تينر را در جاي مناسب خود قرار دهيد. بعد از آن بايد زمين، مبلمان يا چيزهاي ديگري كه در محل رنگ‌آميزي هستند و نمي‌خواهيد رنگشان كنيد را با پلاستيك، پارچه يا … بپوشانيد. در بعضي از موارد بايد قسمت‌هايي كه نياز به رنگ‌آميزي ندارند را هم بپوشانيد؛ كه انجام اين كار با استفاده از چسب و كاغذهاي نقاشي، روزنامه يا … امكان‌پذير است. لزوم انجام اين كار از آن جهت است كه ممكن است در فضاي باز و جاهايي كه باد مي‌وزد ذرات رنگ به نقاطي دورتر از چيزي كه ما انتظار داريم هم بپاشد. به علاوه بايد مطمئن باشيد كه در فضاي محل كار، تهويه مناسب هم وجود دارد.

 

استفاده از ماسك

 

 

از ماسك‌هاي دهان، دستكش و عينك استفاده كنيد. با انجام اين كار مي‌توانيد از خطرات احتمالي مانند تنفس ذرات رنگ و تينر يا پاشيدن‌شان در چشم‌هايتان جلوگيري كنيد و به علاوه بعد از اتمام كار رنگ‌آميزي با پيستوله رنگ، هم تميز بمانيد.

 

آماده سازي سطوح براي رنگ‌آميزي

 

 

سطح يا سطوحي كه قصد داريد رنگشان كنيد را تميز كنيد، گرد و خاك، روغن، زنگ زدگي، برچسب يا هر چيز ديگري كه روي سطوح مورد رنگ‌آميزي‌تان قرار گرفته‌اند را پاك كنيد. در صورت نياز به شست‌و‌شوي سطوح مورد نظر، براي رنگ‌هاي روغني از روان كننده‌هاي معدني و براي رنگ‌هاي آكريليك يا لاتكس از آب و صابون استفاده كنيد.

 

زير سازي با رنگ آستري

 

 

يكي از مراحل مقدماتي براي رنگ‌آميزي با پيستوله رنگ، زيرسازي است. براي انجام اين كار بايد سطح مورد نظر را با اولين لايه رنگ (رنگ آستري) بپوشانيد. بعد از خشك شدن رنگ آستري بايد ناصافي‌هاي احتمالي موجود را با سمباده و كاردك برطرف كنيد و بعد از آن يكي از وقت‌گيرترين بخش‌هاي رنگ‌آميزي يعني لكه‌گيري را شروع كنيد.

 

آماده‌سازي كمپرسور

بعد از انجام مقدمات كار، نوبت به شروع كار با پيستوله رنگ مي‌رسد. با وجود اينكه استفاده از اين وسيله كار سختي نيست اما بايد نكاتي را درباره‌اش بدانيم و رعايت كنيم.

 

تنظيم فشار

 

 

قبل از اينكه از پيستوله استفاده كنيد، بايد ميزان فشار آن را تنظيم كنيد. كمپرسور يا همان پيستوله رنگ بايد يك رگولاتور داشته باشد كه با استفاده از آن بتوانيد ميزان فشار پاشيدن رنگ را تنظيم كنيد و بتوانيد به بهترين شكل ممكن رنگ مورد نظرتان را اسپري كنيد. ميزان فشار رگولاتور را در بازه 12 الي 25 پوند بر اينچ مربع تنظيم كنيد، براي اطلاع از روش‌هاي تنظيم دقيق‌تر مي‌توانيد به دفترچه راهنماي دستگاه مراجعه كنيد.

 

اتصال سوپاپ هوا

 

 

سوپاپ هوا را متصل كنيد و مطمئن باشيد كه محكم در جاي خود قرار گرفته است، در صورت نياز مي‌توانيد از نوار تفلون يا … استفاده كنيد. اگر از تجهيزاتي با اتصال سريع استفاده كنيد احتمال محكم شدنش خيلي كم است.

 

آماده‌سازي پيستوله رنگ

 

 

مقدار كمي از تينر رنگ را درون مخزن بريزيد تا مسير ورودي به لوله باز شود. دريچه اندازه گيري مايع ورودي را كمي باز كنيد. زير نازل يك ظرف بگذاريد و ماشه را فشار دهيد، معمولاً چند ثانيه طول مي‌كشد كه تينر از نازل بيرون بيايد، يعني ابتدا كمي هوا خارج مي‌شود و سپس رنگ با فشار خيلي كمي بيرون مي‌آيد. اگر اين اتفاق نيفتاد بايد قطعات را جدا كنيد و علت به‌وجود آمدن اين مشكل را برطرف كنيد.

 

مخزن را خالي كنيد

 

 

براي خالي كردن مخزن مي‌توانيد از يك قيف استفاده كنيد و تينر يا روان كننده‌هاي معدني را به ظرفشان برگردانيد. توجه داشته باشيد كه به علت اشتعال‌زا بودن تينر و حلال‌هاي ديگر بايد آن‌ها را در ظرف اصلي خودشان نگهداري كنيد.

 

 

در اين بخش از كار، بايد رنگ‌آميزي را شروع كنيم كه شامل مراحل مختلفي است و در ادامه به شرح هر يك مي‌پردازيم:

 

تركيب رنگي

 

 

ميزان رنگ مورد نظر را تركيب كنيد و مقداري از آن را كه براي رنگ‌آميزي احتياج داريد در يك ظرف جداگانه و تميز بريزيد. اگر فرآيند رنگ‌آميزي طول كشيد قسمت‌هايي از رنگ كه سفت شده‌اند را با اسفنج يا فيلتر رنگ جدا كنيد، اين تكه‌هاي سفت شده رنگ مي‌توانند مسير لوله و نازل پيستوله رنگ را مسدود كنند.

 

رقيق كردن رنگ

 

 

 

 

رنگ را با تينر مناسب رقيق كنيد. نسبت دقيق رنگ و تينر به نوع رنگ و تينري كه استفاده مي‌كنيد، نوع نازل و پيستوله بستگي دارد؛ اما در كل ميزان غلظت مناسب براي رنگ چيزي حدود 15 الي 20% است.

 

پر كردن مخزن رنگ

 

 

حدود 2/3 مخزن رنگ را پر كنيد و سپس آن را روي پيستوله ببنديد. مطمئن شويد كه مخزن را محكم وصل كرده‌ايد و وسط كار به طور ناگهاني از پيستوله جدا نمي‌شود.

 

تنظيم فاصله پيستوله رنگ

 

 

سر پاشنده پيستوله رنگ را در فاصله 12.5 الي 25.4 سانتي‌متر از سطح مورد نظر تنظيم كنيد. اگر قبلاً از اين دستگاه استفاده نكرده‌ايد، تمرين كنيد كه بتوانيد تفنگ پيستوله را در جهت‌هاي چپ و راست يا بالا و پايين موازي با سطح به خوبي تكان دهيد و بتوانيد آن را كنترل كنيد.

 

فشار دادن ماشه براي پاشيدن رنگ

 

 

ماشه را فشار دهيد و آن را آنقدر تكان دهيد (كم و زياد كنيد) تا به جايي برسيد كه قطراتي مازاد بر چيزي كه نياز داريد بيرون نريزد. بهترين كار براي تست اسپري اين است كه اول مقوا، قطعه چوب يا هر وسيله ديگري كه نياز نداريد را رنگ‌آميزي كنيد.

 

همه جا را رنگ كنيد

 

 

در هنگام رنگ‌آميزي توجه داشته باشيد كه تمام نقاط سطح مورد نظر را رنگ كنيد، لبه‌ها، كناره‌ها و … .

 

مخزن رنگ را پر كنيد

 

 

مادامي كه در حال رنگ‌آميزي هستيد حواستان را جمع كنيد كه مخزن خالي نشود، به طور مداوم آن را چك كنيد و قبل از اينكه مخزن خالي شود آن را پر كنيد. اگر بين دفعات رنگ‌آميزي وقفه ايجاد مي‌شود هر بار كه رنگ‌آميزي‌تان به پايان رسيد مخزن را خالي كنيد، درون آن تينر بريزيد و تينر را اسپري كنيد تا خروجي دستگاه تميز شود و رنگ در آن رسوب نكند.

 

صبر كنيد كه رنگ خشك شود

 

 

بعد از اينكه رنگ‌آميزي تمام شد صبر كنيد كه رنگ خشك شود. وقتي كه رنگ خشك شد لايه‌هاي دوم و سوم رنگ‌آميزي را هم انجام دهيد.

ادامه مطلب:

https://ronixtools.com/ir/mag/%D8%B1%D9%86%DA%AF%E2%80%8C%D8%A2%D9%85%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%84%D9%87-%D8%B1%D9%86%DA%AF/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۴۸:۵۲ ] [ عرفان ]

كار را با گردگيري اوليه شروع كنيد. يك عدد جاروي بلند برداريد و با آن گوشه‌هاي سقف را براي زدودن تار عنكبوت‌هاي احتمالي تميز كنيد. سپس باقي جاها را گردگيري كنيد. گردگيري اين موارد را فراموش نكنيد:

اشيا و كتاب‌هاي موجود در كتابخانه؛

ظروف و زيورآلات نقره يا هر وسيله‌اي را كه غبار گرفته و تار شده.

اكنون با جاروي عادي يا برقي، محيط را جارو بزنيد.

 

براي نظافت منزل خود در ميرداماد ميتوانيد از شركت نظاتي مهرگان كمك بگيريد. اطلاعات بيشتر

 

پرده‌ها را بررسي كنيد اگر به‌تازگي آنها را شسته‌ايد احتمالا يك گردگيري ساده با گردگير جاروبرقي كافي است. اگر پرده‌ها نياز به شست‌وشو دارند و امكان شست‌وشوي پرده در منزل را نداريد، از خشك‌شويي كمك بگيريد. بهتر است تكليف شستني‌ها ديگر را هم در اين مرحله مشخص كنيد، از جمله:

 

روكش مبل‌ها،

روبالشي‌ها؛

پارچه‌هايي را كه براي حفاظت از وسايل خانه استفاده مي‌شوند.

آينه‌ها و شيشه‌هاي نشيمن و ورودي‌هاي منزل را تميز كنيد. براي تميز كردن پنجره‌ها، يا خودتان دست به كار شويد يا از يك فرد حرفه‌اي كمك بگيريد. توري پنجره‌ها را كنار بگذاريد و با جاروبرقي گردگيري كنيد. بعد با صابون و كف، آنها را شست‌وشو داده و آب‌كشي كنيد.

 

برخي لوازم علاوه بر گردگيري نياز به تميزكاري هم دارند:

 

كنترل‌ دستگاه‌هاي مختلف منزل؛

تلفن همراه، تلفن ثابت، تبلت، رايانه؛

صفحه نمايش رايانه، كي‌بورد و صفحه تلويزيون؛

طاقچه پنجره‌ها و قاب‌شان.

مدارك و كاغذهاي به‌دردنخوري كه فقط فضاي كمدها و كشوهايتان را تنگ مي‌كنند، دور بريزيد. اگر امكان دارد، مدارك را اسكن كنيد و نسخه فيزيكي آن را دور بريزيد.

 

اكنون اگر شومينه داريد، آن را دريابيد. اگر شومينه‌تان تزئيني نيست بهتر است اين مرحله را قبل از گردگيري و نظافت سطوح و لوازم انجام دهيد تا گردوغبار شومينه دوباره آنها را كثيف نكند.

 

پس از نظافت سطوح و خرده‌ريزها و اطمينان از اينكه دوباره آشغال روي كف نمي‌ريزد، ابتدا زمين نقاط مختلف زير ميزها و صندلي‌ها را جارو بزنيد و غبارگيري كنيد و بعد با جاروبرقي براي تميزكاري، آستين‌ها را بالا بزنيد. زير اسباب و وسايل سنگين منزل مثل مبل‌ها و… را با جاروبرقي تميز كنيد. سپس با سر باريك جاروبرقي، درزهاي مبل را پاك كنيد و گرد و غبار ميان لايه‌هاي مبل و وسايل ديگر را بزداييد.

 

اگر ديوارهايتان رنگِ روغني دارند، امكان شست‌وشوي آنها وجود دارد. در غير اين صورت بايد فقط به پاك كردن و غبارزدايي بسنده كنيد. بهتر است به رنگ‌پريدگي‌ها و نقاط مخدوشي كه رنگ‌شان را از دست داده‌اند هم رسيدگي شود. براي بخش‌هايي از نظافت منزل كه دشوار است و از عهده‌شان برنمي‌آييد، از افراد حرفه‌اي كمك بگيريد.

 

چيزهايي را كه متعلق به دكور زمستاني منزل‌تان هستند، كنار بگذاريد و از عناصر بهاري براي تزئين بهره ببريد. مثلا شمع‌ها، كوسن‌ها، گلدان‌ها، پتوهاي كنار مبل و هر چيزي را كه تِم زمستاني دارد كنار بگذاريد و بهار را به خانه بياوريد.

 

منبع:https://www.chetor.com/161662-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C/

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۰:۰۶ ] [ عرفان ]
يكي از مهمترين بخش هاي پايان نامه كه امروزه شاهد آن هستيم و بسياري از دانشجويان درگير آن هستند دفاع از پايان نامه مي باشد. شما زحمت كشيده و مدت زمان مشخصي در گير انجام پژوهش پايان نامه و نوشتن آن بوده ايد در نهايت نوبت به اين مي رسد كه در جلسه دفاع پايان نامه حاضر شده و از كار و تحقيق خود در مقابل اساتيد داور دفاع كنيد. از انجا كه اين جلسه بسيار اهميت دارد و درصد زيادي از نمره پايان نامه را تعيين مي كند بر آن شديم تا در اين مقاله در مورد نحوه دفاع از پايان نامه صحبت مي كند.

براي خريد آموزش كامل و كاربردي دفاع دانشجويي از سايت فرشته ايران نژاد كليك كنيد.

دفاع از پايان نامه چگونه است؟

گام نهايي شما براي فارغ التحصيلي و گرفتن مدرك تحصيلي خود در دوره هاي تحصيلات تكميلي كارشناسي ارشد و دكتري حاضر شدن در جلسه دفاع پايان نامه و دفاع از آن مي باشد. ديده شده است كه بسياري از دانشجويان به علت عدم آشنايي درست با اين واقعه دچار استرس و نگراني در طول تحصيل و تنظيم پايان نامه مي شوند كه ممكن است كيفيبت تحصيل و كارشان را پايين بياورد. به اين دليل آشنايي با كارهايي كه بايد در دفاع از پايان نامه خود انجام دهيد امري ضروري و مهم مي شود.

جلسه دفاع پايان نامه چيست؟

جلسه اي است بين نيم تا يك ساعت كه بايد شما پس از تعيين وقت قبلي و آماده شدن پايان نامه، برگذار كرده و در آن در برابر اساتيد داور خارجي و داخلي كه توسط دانشگاه تعيين شده اند، اساتيد راهنما و مشاور و همچنين استاد نماينده دانشگاه حاضر شده و به سوال هاي آنان پاسخ داده و از تحقيق انجام گرفته دفاع كنيد. نكته اي كه بهتر است به ياد داشته باشيد اين است كه در جلسه دفاع بايد حضوري موفق و پر رنگي داشته باشيد. در ادامه با روند اجراي جلسه دفاع بيشتر آشنا مي شويم تا بتوانيد آمادگي بهتري براي آن داشته باشد. در مقالات بعدي در مورد شيوه ها و نكاتي كه براي موفقيت در اين واقعه بهتر است رعايت كنيد تا موفقتر عمل كنيد بحث خواهيم كرد.

نحوه دفاع از پايان نامه

در اولين قدم بايد جلسه دفاع قبل از ورود حضار و داوران آماده گردد و وسايل پذيرايي در جايگاه مخصوص خود قرار گيرد. خلاصه اي از پايان نامه و كار تحقيقاتي شما بايد به صورت پاور پوينت اماده گرديده و در صفحه نمايش سالن جلسه در هنگام ارايه 15 تا بيست دقيقه اي شما پخش شود. 15 تا 20 دقيقه اول جلسه دفاع به توضيحات دانشجو مبتني بر كاري كه براي پايان نامه انجام داده است و تحقيق كه كرده است اختصاص پيدا مي كند. دانشجو بايد با ياد و نام خدا شروع به صحبت كند و مرسوم بر اين است تا در ابتداي سخن از داوران و حضار كه در دفاع حاضر شده اند تشكر كند.

دانشجو سپس بايد موضوع و عنوان پژوهش و پايان نامه خود را به همراه نام اساتيد راهنما و مشاور، بيان كرده و از آنجا اغاز به توضيح تحقيق انجام گرفته كند. وي بايد ابتدا دلايل انتخاب موضوع را گفته و مرحله به مرحله و به صورت خلاصه تمام مراحل انجام گرفته تحقيق و همچنين نتايج آن را به گونه اي ارايه دهد كه سخنراني وي بيشتر از 20 دقيقه نگردد. بايد ياداور شويم كه در ديد بسياري از داوران پايان نامه، تسلط دانشجو در اين ارايه 20 دقيقه اي و تحقيق كه انجام داده است مي تواند نقش موثري بر نمره اي كه به وي مي دهند، داشته باشد. در انتهاي سخنراني با نتيجه گيري از تحقيق و پيشنهاد تحقيقات آينده، فرد بايد ارايه حضوري خود را به پايان ببرد.

بعد از اينكه سخنان دانشجو به پايان رسيد نوبت به اساتيد راهنما و مشاور مي رسد كه نكات تكميلي و حرف هاي خود را بزنند و پس از آن به حضار و مهمانان وقت داده مي شود كه اگر در خصوص تحقيق ارايه شده سوال يا پرسشي دارند ارايه نمايند كه دانشجو بايد به اين پرسش ها پاسخ دهد. پس از اينكه اين پرسش و پاسخ به اتمام رسيد نوبيت به داوران جلسه دفاع مي رسد كه هر كدام نظرات و سخنان خود را در زمينه پژوهش مطرح كرده و اشكالات و سوال هايي را كه در اين زمينه دارند بيان مي كنند كه دانشجو بايد اين سوال ها را پاسخ داده و از پژوهش خود دفاع كند و به اصطلاح بايد بتواند تا داوران را قانع كند.

در انتها و اگر ديگر نكته و سوالي براي مطرح كردن از سوي داوران و اساتيد حاضر وجود نداشت جلسه دفاع به پايان رسيده و حضار و دانشجو به بيرون از سالن هدايت شده و اساتيد پس از مشورت و قضاوتي داخلي نتيجه و نمره دانشجو را به همراه فرم مربوطه به وي تحويل مي دهند.

منبع:

https://papergold.ir/fa/post/nhvh-dfae-az-paian-namh-dar-jlsh-dfae-az-paian-namh-chh-mi-gzrd

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۲۸:۱۵ ] [ عرفان ]

هنگامي كه براي خريد تلويزيون مي خوايد اقدام كنيد برند هاي مختلفي به شما پيشنهاد ميشود كه گاها باعث ايجاد سردرگمي مي شوند.ما مي خوايم در اين مطلب تلويزيون سوني را به بحث بگذاريم و مزايا و معايب خريد تلويزيون سوني را براي شما بازگو كنيم تصميم نهايي هم با خود شما خواهد بود كه تلويزيون سوني بخريد يان نه؟

براي خريد تلويزيون سوني از فروشگاه سوني شهراد كليك كنيد.

بهتره از مزايا شروع كنيم :

مزاياي خريد تلويزيون سوني : اول اينه سوني يه برند ژاپني هست.توليدات اين كشور يك سرو گردن از توليدات كشورهايي مثل كره بالاتره.البته اين نظر شخصي ما نيست اين مورد طي ساليان به اثبات رسيده.شفافيت تصوير در تلويزيون هاي سوني به مراتب بالاتر هست كه اين براي خيلي ها مزيت و بعضي موارد هم عيب به حساب مي آيد كه در پايين در قسمت معايب راجب بهش بحث مي كنيم.مورد ديگري كه اشاره بهش خالي از لطف نيست اين است كه سوني اختصاصي بر روي توليدات صوتي و تصويري كار مي كند و اين تمركز بيشتر قطعا روي خروجي هاي اين شركت تاثير مثبتي دارد به طور مثال وقتي شركت ال جي تلويزيوني به بازار عرضه مي كند تعدادي از قطعات را از جاهاي مختلف جمع اوري مي كند و فقط كار مونتاژ رو انجام مي دهد.

اما در مورد سوني اين گونه نيست بلكه اين شركت صفر تا صد قطعات رو خودش توليد مي نمايد كه همين مورد باعث شده تا قطعات بهتر در كنار همديگر كار كنند و راندمان بهتري داشته باشند.همين هماهنگي بين اجزا باعث مي شود كه دستگاه طول عمر بالاتري داشته باشد.همچنين خريد تلويزيون سوني به افرادي كه به ظرافت كالاي خود اهميت مي دهند پيشنهاد مي شود چرا كه تلويزيون سوني داراي طراحي بسيار باريك و قيافه اي بسيار شيك تر به نسبت ساير برندها هست.

اما از معايب هم بگيم :

معايب تلويزيون سوني : در بالا اشاره كرديم كه شفافيت تصوير تلويزيون سوني مي تواند عيب هم به شمار برود و دليل اين مورد اين هست كه پنل هاي تلويزيون هاي سوني ips نيستند.اي پي اس ها ضد ضربه به حساب مي ايند ولي در عوض كيفيت تصوير رو پاين مي آورند.در اين مورد سوني استحكام رو فداي كيفيت تصوير كرده و محافظت از دستگاه رو بر عهده خريدار گذاشته است.البته زياد هم نازك نارنجي نيستند و از اين بابت نگران نباشيد.مخصوصا اگر در منزل بچه كوچكي نداشته باشيد كه نزديك تلويزيون توپ بازي كند!

يكي ديگر از معايب قيمت تلويزيون سوني هست.قيمت تلويزيون سوني به نسبت ساير برندها كمي گرانتر است.يعني هم شما مي توانيد با قيمت پاينتري هم رده مدل سوني رو خريداري نماييد.اما خوب سوني اثبات كرده است كه ارزش هزينه بالاتر را دارد.در پايان هم اين تصميم با شماست كه سوني بخريد يا نه.

منبع:

https://vrgl.ir/dZiot


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۵:۲۱ ] [ عرفان ]

بيزينس كوچينگ چيست؟

بيزينس چيست؟ فرقي نمي‌كند صاحب يك كسب و كار نه چندان بزرگ هستيد يا قصد داريد يك شركت چند مليتي تأسيس كنيد، بيزينس كوچينگ به شما كمك مي‌كند تا كسب و كار خود را رشد و توسعه دهيد، اما چگونه؟ براي دانستن مزاياي اين نوع بيزينس مقاله مزايا بيزينس كوچينگ را مطالعه كنيد.

براي موفقيت در كسب و كارهايتان ميتوانيد به بيزينس كوچينگ مهندسي امير طه نوروزي مراجعه كنيد. اطلاعات بيشتر

 

بيزينس كوچينگ يك ابزار قدرتمند است كه به شما كمك مي‌كند در كسب و كارتان به موفقيت برسيد. بيزينس كوچ به صاحب كسب و كار كمك مي‌كند تا به دركي عميق‌تر از توانمندي‌ها و نقاط قابل بهبود خود دست يابند، نسبت به اهداف شخصي و كسب و كارشان آگاهي و بصيرت بيشتري كسب كنند.

 

با يك جستجوي ساده در اينترنت به چندين و چند سايت بر مي‌خوريد كه ادعا مي‌كنند مي‌توانند كسب و كار شما را متحول سازند، اما بيشتر آن‌ها راهكارهايي بيش از حد كلي‌نگر و عمومي ارائه مي‌دهند. به عبارت ديگر منحصراً براي كسب و كار شما و نيازهاي آن طراحي نشده‌اند، براي همين هم تأثير و كارايي چنداني ندارند.

 

شرايط هر كسب و كار با كسب و كارهاي ديگر متفاوت است، نمي‌توان يك فرمول جادويي نوشت و ادعا كرد كه افزايش حجم فروش و سود دهي همه كسب و كارها و سازمان‌ها را در پي خواهد شد.

با ايجاد فرهنگ كوچينگ در كسب و كارتان مي‌توانيد پتانسيل رشد خود و كاركنانتان را به حداكثر برسانيد تا عملكردشان بهبود يابد و در نتيجه راندمان كسب و كارتان بيش از پيش شود.

 

تاريخچه بيزينس كوچينگ

در دهه 70 ميلادي، تيموتي گالوي نويسنده آمريكايي مجموعه‌اي از كتاب‌ها را به نام سري دروني (Inner Series) منتشر كرد. گالوي در اين كتاب‌ها مجموعه‌اي از ايده‌هاي جديد در مورد كوچينگ (مربيگري) و دستيابي به موفقيت همه جانبه در ورزش‌هايي مثل اسكي، تنيس و ديگر حرفه‌ها مانند موسيقي را مطرح كرد كه به قدرت دروني و نظم و انضباط فردي نياز داشت.

 

مدل گالوي آنقدر محبوبيت پيدا كرد كه بسياري از غير ورزشكاران هم در زندگي شخصي و حرفه‌اي خود آن را پياده‌سازي كردند. آمريكا آن روزها تشنه ايده‌هاي جديد تيموتي گالوي بود و از سراسر آمريكا او را براي سخنراني‌هاي مشاغل تجاري و كسب و كارها دعوت مي‌كردند.

 

سال‌ها بعد متفكران زيادي مانند ورنر ارهارد و توماس لئونارد (هردو آمريكايي) به گسترش ايده‌هاي گالوي در زندگي و كسب و كار پرداختند. با آن حال اين “جان ويتمور” بود كه تا حد زيادي از آموزه‌هاي تيموتي گالوي در بيزينس كوچينگ استفاده كرد.

 

تفاوت بيزينس كوچينگ با مشاوره در مكالمات بيزينسي

 

بيزينس كوچ، مشاور كسب و كار نيست!

يك مربي فوتبال هيچ‌گاه همراه بازيكنان دور زمين نميدود همين مورد در كوچينگ كسب و كار هم صدق مي‌كند. اما يكي از تفاوت‌هاي عمده كوچينگ كسب و كار با ساير شاخه‌هاي كوچينگ در اين است كه بيزينس كوچ بايد در زمينه تجارت و رهبري كسب و كار چندين و چند سال تجربه داشته باشد.

 

به علاوه بيزينس كوچ مي‌تواند توصيه‌هايي كاملاً اختصاصي براي كسب و كار شما ارئه دهد؛ توصيه‌هايي مختص شما، مشتريان، محصولات، خدمات و موقعيت تجاري شما. در واقع بيزينس كوچ يك منبع اطلاعاتي و غني از تجربه است كه به شما مي‌گويد چه بايد بكنيد.

 

بيزينس كوچ به مانند ساير كوچ‌ها به شما كمك مي‌كند تا استعدادها و قابليت‌هاي خود را ارتقا دهيد، اهدافي براي خود مشخص كنيد، به اين اهداف متعهد باشيد، در تصميم‌گيري‌هاي مهم و سرنوشت‌ ساز ياري‌تان خواهد كرد، مي‌كوشد تا موفقيت كسب و كار شما را مخصوصاً از لحاظ مالي تضمين كند. بيزينس كوچ تمام اطلاعات مربوط به كسب و كار شما را به دست مي‌آورد تا چشم‌انداز شما را به خوبي درك كند. بهتون پيشنهاد مي كنيم مقاله كوچينگ سازماني چيست را مطالعه كنيد.

چرا بيزينس كوچينگ؟

فرقي نمي‌كند كه صاحب كسب و كاري هستيد كه مشكلات زيادي دارد يا يك كسب و كار موفق كه قرار است از اين هم موفق‌تر شود، مهم نيست كه كارتان را تازه شروع كرده‌ايد يا در ميانه راه هستيد و چندان هم بي‌تجربه نيستيد، يك شركت كوچك و نوپا هستيد يا يك برند بزرگ و خوش آوازه، بيزينس كوچينگ به رشد و ارتقاي روز افزون كسب و كار شما كمك خواهد كرد. بيزينس چيست؟

 

اريك اشميت مديرعامل اسبق گوگل مي‌گويد؛ استخدام بيزينس كوچ بهترين تصميم حرفه‌اي من بوده، البته اعتراف مي‌كنم كه كار دشوار و چالش‌برانگيزي بود چرا كه به عنوان مديرعامل يك شركت موفق كه روز به روز در حال پيشرفت و بزرگ‌تر شدن بود، نيازي به يك بيزينس كوچ نمي‌ديدم تا اين كه يكي از اعضاي هيئت مديره گوگل مرا متقاعد كرد و در نهايت از نتيجه شگفت‌ انگيز كوچينگ كسب و كار مرا شگفت‌زده كرد.

 

تا به حال به اين فكر كرده‌ايد كه براي رشد و توسعه كسب و كارتان به يك بيزينس كوچ نياز داريد؟

 

اريك اشميت در مصاحبه با مجله Fortune به نقل از بيل گيتس گفت؛ همه انسان‌ها به يك كوچ نياز دارند. بيل گيتس و استيو جابز از ديگر صاحبان كسب و كار بسيار موفق هستند كه از خدمات بيزينس كوچينگ بهره گرفته‌اند.

منبع:

https://alimeschi.com/what-is-business-coaching/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۵۸:۵۴ ] [ عرفان ]

اعتماد به نفس يك جور طرز فكر مثبت راجع به خودتان و توانايي‌هايتان است و درست همان موقعي كه همه چيز به‌ هم مي‌ريزد، مي‌تواند به فريادتان برسد و به شما كمك كند تا در برابر مشكلات‌تان قوي باشيد. بزرگ‌ترين و موفق‌ترين آدم‌هايي كه مي‌شناسيم هم گاهي اوقات دچار كمبود اعتماد به نفس مي‌شوند.

اگر مي خواهيد در دوره هاي اعتماد به نفس فرشته ايران نژاد شركت كنيد اينجا كليك كنيد.

براي تقويت اعتماد به نفس، مثل هر توانايي و مهارت ديگري بايد تمرين داشته باشيد تا بتوانيد آن را مديريت كنيد، اما وقتي بتوانيد خودتان افسار را به دست بگيريد، پيشرفت مي‌كنيد و زندگي‌تان از اين رو به آن رو مي‌شود.

 

چگونه اعتماد به نفس خود را اندازه بگيريم؟

 

اعتماد به نفس همانطور كه گفته شد، بسته به موقعيت و مهارت مورد نظر متفاوت خواهد بود. براي اينكه با اعتماد به نفس خود و نقاط قوت و ضعف خود آشنا شويد، به نكات زير توجه كنيد:

 

 

 

- چقدر براي خودتان اهميت قائل هستيد؟

 

- چقدر به خودتان مي پردازيد؟

 

- تا چه ميزان مهارت هاي خود را مي شناسيد؟

 

- در چه مكان هايي اعتماد به نفس بالاتري داريد؟

 

- در كنار چه افرادي اعتماد به نفس بيشتري داريد ؟

 

- در چه مكان هايي بيشتر نياز به اعتماد به نفس را در خود حس مي كنيد؟

 

 

براي اينكه بتوانيد به ارزيابي دقيقي از ميزان اعتماد به نفس خود دست يابيد لازم است كه به يك روانشناس باليني مراجعه كنيد. روانشناس با انجام آزمون هاي رواني و مصاحبه هاي باليني مي تواند اطلاعات دقيق تري در اين باره به شما ارائه كند.

چگونه اعتماد به نفس داشته باشيم

 

1 - لباس مناسب به تن كنيد

 

وقتي كه شما خوب به نظر برسيد ديگران ديد متفاوتي نسبت به شما پيدا مي كنند. با حمام و مرتب كردن سر و صورت و پوشيدن لباس تميز مي توانيد اعتماد به نفس لازم را كسب كنيد اما آراستگي به اين معنا نيست كه پول زيادي خرج كنيد. مي توانيد به جاي تهيه انبوهي لباس ارزان قيمت، چند تكه لباس با كيفيت مناسب خريداري كنيد و با اين كار ظاهر خود را آراسته تر كنيد.

 

 

وقتي ظاهرتان خوب باشد احساس بهتري نسبت به خودتان خواهيد داشت. زندگي و كارتان را جوري نظم و ترتيب بدهيد كه در خور شخصيت شما باشد و احساس بهتري نسبت به خودتان پيدا كنيد، همه‌ي اينها باعث تقويت اعتماد به نفس شما مي‌شود. لباس‌تان بايد طوري باشد كه موفقيت را نشان بدهد. لوازم شخصي شما نشان‌دهنده‌ي شخصيت‌تان هستند پس در انتخاب‌شان دقت كنيد.

 

 

 

2 - به نحوه ايستادن خود توجه كنيد

 

اگر با سستي و بي حالي و شانه هاي افتاده صحبت مي كنيد، وقتي نسبت به آنچه انجام مي دهيد علاقه نشان نمي دهيد و به خودتان عشق نمي ورزيد اين به اين معناست كه شما اعتماد به نفس كافي نداريد. در هنگام صحبت كردن صاف بايستيد، سرتان را بالا بگيريد و تماس چشمي داشته باشيد. با تمرين اين موارد نه تنها احساس مثبتي در ديگران نسبت به خود ايجاد مي كنيد بلكه احساس قدرت بيشتري نيز مي كنيد.

 

 

 

بايد با اعتماد به نفس بالا رفتار كنيد سعي كنيد با تمرين و ممارست راست ايستادن را تمرين كنيد براي راست ايستادن سعي داشته باشيد ناف خود را به طرف ستون فقراتتان عقب بكشيد و شانه ها را به سمت عقب كشيده و سينه را به طرف جلو بياوريد.

 

3 - در رديف و صف جلو قرار گيريد

 

اكثر مردم در مدرسه، اداره و جلسات ترجيح مي دهند در رديف عقب قرار گيرند چون از مورد توجه قرار گرفتن وحشت دارند و در واقع "اعتماد به نفس" ندارند. تصميم بگيريد براي رفع آن در رديف جلو بنشينيد و بر ترس خود غلبه كنيد. نكته ديگر آنكه افراد با اعتماد به نفس بالا سريع راه مي روند، آن ها هميشه جايي براي رفتن و ديدن دارند. حتي اگر عجله نداريد با انرژي حركت كنيد اين باعث مي شود مهم به نظر برسيد.

4 - با صداي بلند ،جسورانه و جذاب صحبت كنيد

 

اگر جزو گروهي هستيد كه از صحبت كردن با صداي بلند در جمع وحشت داريد از همين حالا شروع كنيد. سعي كنيد با لحن جسورانه، جذاب صحبت كنيد؛ از اين روش نه تنها اعتماد به نفس خود را بالا مي بريد بلكه در جمع دوستان تان محبوب تر نيز مي شويد.

 

 

 

فراموش نكنيد در هر موقعيت لازم است از نوع مناسبي از لحن و گفتار بهره ببريد. ما از يك نوع گفتار براي يك پيرمرد و يك كودك استفاده نمي كنيم. براي اين منظور ابتدا به تمرين گوش كردن و سپس مزه مزه كردن گفتار بپردازيد. در اين تمرينات آنچه را مي آموزيد به عمل درآورده و آنچه مناسب است را استفاده كنيد. در اين بين نكات مهمي مثل قاطعانه بودن به جاي تهاجمي؛ محكم اما مودب را فراموش نكنيد.

 

 

 

5 - سخنران خود باشيد

 

۳۰ تا ۶۰ ثانيه از سخنراني هايي كه اهداف و آرزوهاي شما را در بردارد بر روي كاغذ بنويسيد و آن را در جلوي آينه با صداي بلند مانند يك سخنران بازگو كنيد حتي مي توانيد در ذهن خود نيز آن را مرور كنيد. شايد اين كار براي تان قدري خنده دار به نظر برسد اما باور كنيد كه مي تواند معجزه اي را در بالا بردن اعتماد به نفس تان ايجاد كند.

 

 

6 - سپاسگزار باشيد

 

به جاي آن كه به نداشته ها و نقاط ضعف خود تاكيد كنيد ليستي از چيزهايي كه داريد تهيه كنيد و هر روز زماني را به قدرداني و سپاسگزاري اختصاص دهيد. موفقيت هاي گذشته، مهارت هاي منحصر به فرد و حركت هاي مثبت خود را مرور كنيد.

 

 

7 - از ديگران تعريف كنيد

 

وقتي ما نسبت به خود احساس مثبت نداريم به توهين و غيبت ديگران مي پردازيم. براي تغيير آن بايد ياد بگيريد از ديگران تعريف و از شايعه پراكني در مورد ديگران خودداري كنيد. با يافتن بهترين ها در ديگران بهترين ها را در خود مي يابيد.

 

 

 

و سخن آخر اين كه يادتان باشد طولاني‌ترين مسيرها با يك قدم كوچك آغاز مي‌شوند و اگر صبور و ثابت‌قدم باشيد، مي‌توانيد به راحتي اعتماد به نفس‌ تان را زياد كنيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/techniques1-increase-confidence.html



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۲۱:۲۱ ] [ عرفان ]

ميز كردن وسايل چوبي قبل از هر چيز توجه داشته باشيد كه مبلمان و وسايل چوبي منزل خود را از مقابل نور خورشيد ، منابع گرما و رطوبت دور كنيد. اين عوامل به خشك شدن يا بيد زدن و رنگ پريده شدن چوب منجر مي شوند، پس مرحله اول پيش از برق انداختن وسايل چوبي نگهداري مناسب آن هاست.

براي نظافت منزل خود در صادقيه ميتوانيد از شركت نظاتي مهرگان كمك بگيريد.اطلاعات بيشتر

 اولين گام گردگيري

براي تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي گردگري آن‌ها اولين قدم است. از يك پارچه بدون پرز يا ماهوت پاك‌كن استفاده كرده و گرد و غبار نشسته بر روي سطوح چوبي را پاك كنيد. فراموش نكنيد كه استفاده از پارچه‌هاي زبر سطح چوبي مورد نظر شما را خراش خواهد داد پس آن‌ها را فراموش كنيد.

مشخص كردن نوع چوب در تميز كردن وسايل چوبي

در مرحله ي بعدي تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي نوع چوب خود مشخص كنيد و براي تميز كردن آن روش مناسب را پيدا كنيد به طور مثال چوب هاي گردو را هر روز دستمال نرم بكشيد تا گرد و خاك نگيرند. اگر لكه هاي سفيدي روي چوب ديديد، با مقداري كمي خميردندان آن ها را پاك كنيد.

روغن خانگي براي برق انداختن وسايل چوبي

مي توانيد براي تميز كردن وسايل چوبي، روغن خانگي درست كنيد. براي تهيه اين روغن، روغن بزرك و عصاره ي صمغ را به مقدار مساوي بجوشانيد. مواد را با هم مخلوط كرده و با يك دستمال نرم، آن را به چوب بماليد و به سادگي برق انداختن وسايل چوبي تان را خودتان انجام دهيد. اين روغن يا هر روغن تجاري ديگري در بافت چوب نفوذ مي كند و اگر سال ها استفاده كنيد، اثاثيه ي چوبي تان هميشه تازه مي مانند و درخشندگي طبيعي خود را نگه مي دارند.

تميزكردن وسايل چوبي رنگ شده

سر جارو برقي برس وصل كرده و چوب هاي رنگ شده را با آن تميز كنيد يا به جاي آن با يك دستمال خشك سطح چوب را تميز كنيد.

تميز كردن لكه ها از وسايل چوبي

تميز كردن لكه ها از وسايل چوبي

با يك اسفنج مرطوب لكه ها و اثر انگشت ها را از روي وسايل چوبي پاك كنيد. اسفنج را فشار دهيد تا آب اضافي بيرون بريزد، چون اگر چوب خيس شود باد مي كند يا لكه دار مي شود.

تميز كردن كاغذهاي چسبيده به وسايل چوبي

اگر كاغذي به لوازم چوبي منزل شما چسبيده است و مايليد آن را بكنيد هيچ وقت با يك كارد يا تيغ و نظاير آن به جان آن نيفتيد چرا كه با اين عمل به وسايل چوبي شما آسيب وارد مي كند. در چنين مواقعي مي توانيد از روغن هاي مايع كمك بگيريد به اين صورت كه چند قطره روغن روي كاغذ بريزيد و لحظه اي صبر كنيد سپس با پارچه نرمي مالش دهيد و اين عمل را آن قدر تكرار كنيد تا كاغذ به كلي از چوب كنده شود.

تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي پوليش شده

براي تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي پوليش شده از محلول هاي مخصوص پوليش و يا پارافين استفاده كنيد. پارافين، خراش هاي چوب را مي پوشاند و فقط كافيست سالي ۲ بار اين كار را انجام دهيد. استفاده از محلول راحت تر از پارافين است اما بايد بيشتر اين كار را تكرار كنيد، مثلاً سالي ۳ يا ۴ بار. از همه راحت تر، پوليش هاي اسپري است، اما چون حاوي سيليكون است ممكن است سطح چوب را لغزنده كند و يا به صورت توده جمع شود.

نكات تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي

۱.براي تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي خاص مثل چوب هاي خيزران، بامبو و بيد نياز به رطوبت دارند تا شكننده و فرسوده نشوند. چند وقت يكبار به اين چوب ها آب اسپري كنيد تا حالت بگيرند. به غير از ني بوريا كه رطوبت زياد باعث خراب شدنش مي شود.

۲.هنگام پوليش كاري و برق انداختن وسايل چوبي دستكش پارچه اي دستتان كنيد تا اثر انگشت باقي نماند.

۳.براي ساخت روغن خانگي براي برق انداختن وسايل چوبي دقت كنيد كه عصاره ي صمغ قابل اشتعال است و دود شديدي توليد مي كند پس در فضاي باز و دور از آتش و سيگار استفاده كنيد. همچنين هنگام مخلوط كردن روغن بزرك و عصاره ي صمغ از دستكش پلاستيكي استفاده كنيد تا به پوست تان نخورد.

۴.براي برطرف كردن برچسب ها و عكس برگردان هاي كهنه و قديمي مي توان از سركه استفاده كرد به اين صورت كه آنها را با سركه خيس كنيد و لحظه اي صبر كنيد سپس به آرامي با تكه پارچه اي آن را پاك كنيد.

۵.تزيينات عاج روي چوب را مي توان با كمك چوب پنبه كه روي سر يك چوب كبريت پيچيده شده و كمي به آب و شوينده ضعيف آغشته شده است، تميز كرد. بعد از اين مرحله با كمي پنبه كه در آب فرو برده ايد، آن را دوباره تميز و در پايان با پارچه اي كتاني سطح عاج را خشك كنيد.

منبع:

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%DB%8C-71/554854-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87-%D8%A2%D8%B3%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۱:۱۲ ] [ عرفان ]

بيزينس كوچينگ به انگليسي (Business Coaching) نوعي رهبري كسب‌وكار است كه در آن يك فرد كه كوچ يا مربي ناميده مي‌شود به صاحب كسب‌وكار مهارت‌هاي رشد كسب‌وكار را آموزش مي‌دهد.

بيزينس‌ كوچ‌ها معمولا كارآفرينان باتجربه‌اي هستند و بيشتر آنها خودشان صاحب كسب و كار هستند، اين افراد با بهره‌گيري از هوش، استعداد و مجموع? تجاربشان مسير موفقيت كسب و كارها را ترسيم مي‌كنند و به آنها كمك مي‌كنند تا موفق شوند و به اهداف تجاري خود برسند. به اين فرآيند بيزينس كوچينگ مي‌گويند.

براي موفقيت در كسب و كارهايتان ميتوانيد به بيزينس كوچينگ مهندسي امير طه نوروزي مراجعه كنيد

همانطور كه در بالا هم اشاره شد، اطلاعات و مقالات آنلاين زيادي در مورد موفقيت، پيشرفت شغلي و راه‌اندازي كسب و كار وجود دارد. اما هيچ كدام اين موارد تا زماني كه فقط و فقط براي كسب و كار شما شخصي‌سازي نشده باشد، نمي‌تواند براي شما مفيد واقع شوددر نقطه مقابل تمام اين آموزش‌هاي عمومي، آموزش‌هاي شخصي و اختصاصي بيزينس كوچ قرار دارد كه تمام جوانب و امكانات كسب و كار شما را بررسي مي‌كند، بازار شما را مي‌شناسد و متناسب با نيازها و اهدافتان به شما آموزش مي‌دهد.

 

 

مهمترين چالشهاي صاحبان كسب و كار :

1. نميدونم چه جوري نيروي كار مناسب پيدا كنم ؟

2. كاركنانم كارآيي و بهره‌وري خوبي ندارند.

3. در اين بازار خراب، كاهش فروش داشتيم.

4. با افزايش قيمت دلار، ما مجبور شديم قيمت محصولات رو بالا ببريم و مشتري هامون كم شدند.

5. اگر خودم تو كسب و كارم نباشم، كارم درست انجام نميشه.

6. همش در حال كار كردن هستم و وقت كافي براي استراحت ندارم.

7. با وجود كارهايي كه انجام مي دهم، سود بالايي بدست نمي آورم.

8. براي كسب و كارمون، تبليغات موثري نداريم.

9. نميدونم چيكار كنم كه مشتريها من رو انتخاب كنن.

10. اطلاعات دقيقي از مشتري ها نداريم و هر سال خيلي از آنها رو از دست مي دم چون نمي تونم پيگيريشون كنم.

11. اسناد مالي، ثبت دقيقي ندارن و قادر نيستم تجزيه و تحليل درستي از آنها داشته باشم.

اين روزها بيشتر صاحبان كسب و كارهاي كوچك شرايطي مشابه دارند، هر چند كه واقعا در كارهايي كه انجام مي دهند، متخصص هستند، – اين معمولا دليل اصلي آنها براي ورود به كسب و كار در وهله‌ي اول است – اما هيچ كس به آنها ياد نداده است كه چگونه كسب و كار خود را مديريت كنند و چگونه بهبود و توسعه دهند.

 

مهمترين عوامل موثر در كسب و كارهاي موفق چيست؟

پاسخ صحيح در دل اين دو سوال است:

1لازم است چه كاري انجام شود؟ (نياز به دانش كسب و كار)

2چطور انجام شود؟ (نياز به يك كوچ و منتور)

دانش كسب و كار:

ما در دوره بيزينس كوچينگ اطلاعات و دانش بنيادين كسب و كار را كه صاحبان كسب و كار به آن نيازمند هستند را آموزش مي دهيم و از طريق مسترمايند ( به اشتراك گذاري تجربه )، صاحبان كسب و كار مصداق هاي لازم و خِرد بكارگيري آموزه ها را ياد خواهند گرفت.

كوچ (Coach):

بر طبق آمار كنت بلانچارد يكي از دلايل اصلي كه افراد به دانسته هايشان عمل نمي‌كنند عدم پيگيري آنها است. كه ما در اين دوره به وسيله كوچهاي حرفه اي اقدام ( Action coach) برنامه‌هاي اقدامي كه منجر به رشد كسب و كار مي‌شود را به واسطه آنها پيگيري نموده و صاحبان كسب و كار را برروي اهدافشان متمركز و مسئوليت‌پذير نگه مي‌داريم.

با تغيير شرايط كسب و كارهاي امروزي، تا زماني كه اقدامات موثر انجام نشود، دانش ها تاثير خود را نمايان نمي كنند! اقدامات موثر، اقداماتي هستند كه از آنها يادگيري سريع و كم‌هزينه حاصل مي شود و با تكرار اقدامات و افزايش يادگيري پاسخ مناسب مسائل پديدار مي‌شود.

 

نتيجه يك كسب و كار موفق چيست؟

1نتايج پايدار در سود

2بالا بودن سطح عملكرد كاركنان

براساس آمار، حدود 10? تفاوت بين يك كسب و كار موفق و يك كسب و كار در حال سقوط، مربوط به عوامل بيروني و خارج از كنترل مديران است. مانند تحولات سياسي، نواسانات ارز (به ويژه دلار)، قيمت نفت، طلا و ...

اما سوال اين است كه آيا در مورد 90? تفاوت باقيمانده ” بدون كمك گرفتن از كسي و پيش رفتن ” مي توانند به بهترين نتيجه براي كسب و كار دست يابند؟

گزارش هاي اخير Infusionsoft، Emergent Research، Define and Achieve Small Business Success، نشان داده اند كه اكثريت قريب به اتفاق، يعني 94? از صاحبان كسب و كار كوچك بررسي شده، اهداف خاص مالي براي كسب و كار خود تعيين مي كنند، اما 65? آنها اعتماد به نفس لازم براي رسيدن به اهدافشان را ندارند.

و در نهايت تنها 29? از صاحبان كسب و كار اعتماد به نفس لازم براي رسيدن به اهداف مالي خود دارند، اما حتي اين گروه نمي‌توانند با اطمينان بيان كنند كه به آن اهداف دست پيدا مي‌كننددر اين موقعيت، كوچينگ نقش بسيار موثري ايفا مي كند.

چرا بيزينس كوچينگ يكي از سه صنعت، با بيشترين سرعت رشد است؟

آمار موسسه بيزينس كوچينگ لندن نشان داده است كه بازگشت سرمايه در بيزينس كوچينگ 700? ، يعني 7 برابر مي باشد. همچنين آمارهاي اين موسسه نشان داده نزديك به 70? صاحبان كسب و كار كه از خدمات بيزينس كوچينگ استفاده كرده اند،افزايش درآمد تا 3 برابر را تجربه كرده اند.

در بيزينس كوچينگ، با مشاهده وضعيت فعلي مشتري و شناسايي نقاط قوت او، از طريق شاخص هاي اندازه گيري مالي، برنامه اي براي رسيدن به وضعيت مطلوب ساخته مي شود.

يك بيزينس كوچ، با مهارت هاي اساسي كوچينگ مانند گوش دادن، پرسش، بازخورد، و دعوت به عمل، مشتري را تشويق مي كند تا ياد بگيرد و وظايف مشخص شده براي رشد شخصي و سازماني و عبور از موانع داخلي و خارجي را انجام دهد.

منبع:

https://mftght.com/article/7/%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۱۷:۱۴ ] [ عرفان ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب