آموزشي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 2273
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

قاعدتا، راه اندازي يك كسب و كار با در آمد معقول در اين اوضاع نابسامان كشور، كار بسيار سختي است و امروزه راه اندازي اكثر كسب و كارها نياز به يك پشتوانه مالي قوي دارد. اما مردم، بخصوص جوان‌ترها كه سرمايه‌ خيلي كمي دارند و بيكار هستند چه كنند؟ شغل سمساري ، يكي يك شغل واسطه‌گري است و نياز به سرمايه اوليه كمي دارد. جالب است بدانيد اكثر كساني كه داراي فروشگاه هاي بزرگ لوازم خانگي هستند، از شغل سمساري شروع به كار كرده‌ده‌اند. اگر به دنبال كار هستيد و سرمايه كمي داريد، راه اندازي شغل سمساري، ايده بسيار خوبي است. به علاوه خطر شميت در اين شغل كم است چرا كه شما نگران اين نيستيد كه تاريخ انقضاي وسايلتان تمام شود يا فاسد شوند و هميشه افرادي هستند كه به دلايل مختلف، به دنبال كالاي دست دو هستند.

براي مراجعه به يك سمساري در تهران كليك كنيد.

پس اگر قصد داريد شغل سمساري را راه اندازي كنيد، در راه درستي قرار گرفته‌ايد. در ادامه تمام كارهايي كه بايد براي شروع كار سمساري انجام دهيد آورده شده است.

 

سمساري چيست؟

 

سمساري جايي است كه در آن وسايل دست دو و كاركرده ، خريد و فروش مي شود. از دير باز تا كنون، خريد و فروش اجناس دست دو و استفاده شده در ميان مردم ايران رايج بوده است مثل خريد و فروش انواع لوازم برقي دست دوم ، انواع فرش دست بافت و ماشيني دست دو، خريد و فروش عتيقه‌جات، ظروف آنتيك و چيني و همچنين خريد و فروش طرف هاي كريستال دست دوم.

كلا، هر گونه وسيله‌اي كه قابل استفاده مجدد باشد، قابليت خريد و فروش نيز دارد، كه وسايل قديمي و عتيقه جز اين گروه قرار مي گيرند. رايج ترين روش براي خريد و فروش اين اجناس، مراجعه به سمساري ها است.

 

به چه كسي سمسار مي گويند؟

 

 

سمسار فردي است كه مهارتش در آشنايي با يك وسيله خاص خلاصه نمي شود. او يك شخص همه چيز دان است. اكثر سمساران، با تمام وسايل منزل و ادارات آشنا هستند و كليه برندهاي وسايل برقي را مي شناسند و به طور كامل از قيمت روز تمام اجناس باخبرند.

 

شغل سمساري چيست؟

 

شغل سمساري يكي از مشاغل واسطه گري است. بدين شكل كه او يك كالا را از يك شخص مي خرد و به شخص ديگر مي فروشد اما تفاوت اساسي كه اين كسب و كار با ساير مشاغل دارد، قيمتي است كه بين فروشنده و خريدار مطرح مي شود.

 

استارت شغل سمساري

 

اولين قدم براي راه اندازي سمساري، گرفتن جواز كسب است. در ايران، هر كسي نمي تواند كسب و كار خريد و فروش وسايل دست دوم راه بيندازد. دليل اين امر مسائل امنيتي و جلوگيري از دزديدن وسايل خانه مي باشد.

داشتن اين جواز به فرد اجازه مي دهد تا به عنوان يك سمسار در مكاني مشخص به كار خريد و فروش اجناس دست دو و كاركرده مشغول شود. براي گرفتن اين مدرك، بايد به شهرداري مراجعه كنيد. اغلب براي كسب اين مجوز بايد هزينه اي پرداخت شود. اين مجوز از طرف شهرداري صادر مي‌شود. مسلما كساني كه بدون جواز كسب، يك مغازه سمساري راه اندازي كرده مي كنند، يك كار غير قانوني انجام مي دهند.

 

چه كار كنيم تا يك سمساري پر درآمد داشته باشيم؟

 

براي داشتن سمساري با سود بالا انجام نكات زير قطعا شما را به درآمد بالايي در زمينه خريد و فروش كالاي دست دو مي رساند. اين موارد عبارتند از:

 

داشتن توانايي مديريت

 

ممكن است كه استفاده از كلمه مديريت براي شغل هايي مثل سمساري و خرده فروشي، عجيب باشد اما حقيقت ماجرا اين است كه كار سمساري به مديريت زيادي نياز دارد كه اگر به درستي انجام نشود، كارها طبق خواسته ما پيش نمي روند. اين مورد را هم در نظر بگيريد كه شغل سمساري به تحركات بدني زيادي نياز دارد.

چيدمان مرتب وسايل

 

چينش و دكوراسيون لوازم در يك فروشگاه سمساري نظم و ترتيب آنچناني ندارد و در نتيجه مشتري احتمال دارد از وسيله اي خوشش بيايد كه در زير كالاهاي ديگر باشد و مجبور باشيد آن را براي خريدار در بياوريد. مشكل بودن اين كار نيايد روي چنداني ندارد و درنتيجه ممكن است يك مشتري كالايي را بپسندد كه در زير وسايل ديگر قرار داشته باشد و مجبور هستيد آن را براي مشتري بيرون بياوريد. سختي اين مسئله نبايد به‌هيچ‌عنوان روي خوشرويي شما و طرز برخورد تان با مشتري تأثير بگذارد. براي دسترسي آسان به وسيله ها بهتر است كه وسايل برقي ها را در يك طرف و ظروف آنتيك و عتيقه جات را در طرف ديگر بچينيد تا هنگام جستجو براي يك كالاي خاص معطل نشويد. اين كار همچنين باعث مي شود كه مشتريان اجناس را بهتر ببينند.

آگاهي نسبت به وسايل پر طرفدار

 

به دليل اينكه وسايل داخل سمساري از كالاهاي اضافي مردم تهيه مي شود، بايد نسبت به اجناسي كه براي مردم جذابيت بيشتري دارند، آگاهي كامل داشته باشيد.اگر يك وسيله فرسوده و رنگ رفته را بخريد و بدون آن كه دستي به سر و رويش بكشيد آن را داخل مغازه بگذاريد ، شك نكنيد كه تنها صاحب آن، خودتان خواهيد بود. مغازه سمساري نياز به طراحي دكوراسيون و حتي ويتريني براي نمايش اجناس ندارد، اما شما چينش وسايل بسيار حائز اهميت است. بهتر است از قفسه هايي استفاده كنيد كه بلندي آن ها تا سقف است تا با قرار دادن وسيله ها در اين قفسه ها آن ها را در معرض ديد عموم قرار دهيد. اين مغازه نيازي به ويترين ندارد، اما نوع چيدمان مغازه بسيار اهميت دارد.

خريد وسايل با قيمت كم

 

در شغل سمساري، بيشتر سود شما از خريد كالاهاي دست دوم است تا فروش آن ها. پس حتما در خريد اين وسايل دقت كامل را به خرج دهيد. توجه داشته باشيد كه اجناس كار كرده را نبايد با قيمت زيادي بخريد، چون شما مي خواهيد خودتان هم سودي روي اين وسيله هاي خريداري بكشيد ، بنابراين قيمت اين كالاها بسيار زياد مي شوند و در اين صورت مردم ترجيح مي دهند كالاي نو را خريداري كنند كه هم به صرفه است و هم كارايي بيشتري دارد و باعث مي سود اجناس روي دستتان بمانند. سودي كه در اين كار بدست مي آوريد متغير است و ممكن است روي يك كالا ۵۰ هزارتومان و روي كالاي ديگر ۵۰۰ هزار تومان سود داشته باشيد.

 

تميز و مرتب بودن مغازه

 

نظافت و تميزي سمساري مورد ديگري است كه اكثر سمساران نسبت به آن بي توجهند. اما بايد بدانيد كه يك مغازه تميز و منظم مي تواند يكي از دلايل اصلي جذب مشتري باشد. چرا كه در لحظه ورود به سمساري ، اولين چيزي كه به چشم يك مشتري مي آيد، پاكيزگي و مرتب بودن آن است.

 

منبع:

 

https://semsarimahale.com/blog/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1/

 
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۲۵:۴۶ ] [ عرفان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب