آموزشي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 26
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 2297
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

هر باطري فرسوده بين 15 تا 18 كيلوگرم است كه بخشي از وزن آن را پلاستيك تشكيل داده و بخش ديگري از آن شامل اسيد باطري مي­باشد و بقيه وزن باتري را سرب تشكيل مي­دهد كه قسمت سرب آن جزء مهم­ترين بخش و ارزشمند ترين قسمت باطري فرسوده ماشين به شمار مي­رود. اين سرب­ها به چرخه توليد باطري سالم بر مي­گردند و موجب روتق و صرفه­جويي اقتصادي مي­شود.

 

براي آشنايي با خريدار باطري ماشين در تهران اينجا كليك كنيد.

انواع باتري ماشين

باطري قابل سرويس

باتري سرب اسيدي

باتري اتمي

باتري قابل سرويس

اين نوع باتري از استقبال پاييني در بين صاحبان خودرو و حتي خريدار باتري كهنه ماشين برخوردار است. دليل اين موضوع نيز اين است كه بيشتر افراد بعد از خرابي باتري ترجيح مي­دهند كه اقدام به تعويض كامل آن نمايند. اما اين باتري­ها قابل تغيير هستند و بعد از سولفاته شدن و خرابي مي­توان آنها را تعمير كرد. اما به دليل ذكر شده افراد تمايلي به تعمير نداشته و باتري جديد خريداري مي­كنند.

باتري سرب اسيدي

اين نوع باتري­ها قابل شارژ بوده و به راحتي افراد مي­توانند چگالي الكتروليت آن را مورد بررسي قرار دهند. باتري سرب اسيدي قابل تعمير بوده و با هزينه­اي اندك به تعمير آن مي­پردازند.

باتري اتمي

باتري اتمي جز­ء باتري­‌هايي است كه نياز به نگهداري ندارد و اصولاً دچار خرابي نمي­شود. از همين رو، جزء باتري­هاي پرفروش محسوب مي­شود.­

تفاوت باتري هاي اتمي و اسيدي

موضوعي كه باعث تمايز باتري­هاي اتمي نسبت به ساير باتري­ها شده است؛ عدم نياز به بررسي و رسيدگي به اين نوع از باتري­ها است.

مزيت دومي كه باعث مي­شود باتري اتمي مورد توجه افراد قرار گيرد؛ عمر طولاني آن نسبت به باتري­هاي اسيدي مي­باشد.

از ويژگي سوم باتري اتمي مي­توان به عنوان مهم­ترين و اصلي­ترين مزيت آن نام برد. قطعا براي شما نيز پيش آمده كه چند روز از ماشين استفاده نكنيد. در اين حالت اصطلاح خالي شدن باتري ماشين به كار مي­رود و موجب روشن نشدن خودرو مي­شود. اما اگر باتري ماشين، اتمي باشد؛ حتي بعد از چندين روز استفاده نشدن، باز هم به راحتي روشن مي­شود. اين حالت در باتري­هاي اسيدي وجود ندارد و دچار تخليه و خالي شدن باتري مي­شوند.

 

منيع:https://depochi.com/post-detail/60e85b33860a6dc7c00c0d62/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%7C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۳۴:۱۹ ] [ عرفان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب