آموزشي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 24
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 2295
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

يكي از عناصر مهم در دكوراسيون داخلي، رنگ سطوح مختلف خانه (ديوار، سقف و..) است. رنگ ساختماني كه در فضاهاي داخلي استفاده مي‌شود رنگ غالب دكوراسيون شما و به نوعي شخصيت شما را نشان مي‌دهد. ممكن است رنگ‌هاي يكدست و روشن را براي خانه به كار ببريد و يا به رنگ‌هاي مات و تيره‌تر علاقه‌مند باشيد. اگر تصميم به رنگ كردن منزل خود داريد، قبل از هرچيزي بايد انواع رنگ ساختماني را بشناسيد، رنگ متناسب با هر فضاي خانه را انتخاب كنيد و از شركت‌هاي خدماتي معتبر براي انجام كار نقاشي ساختمان كمك بگيريد. پس با اين مطلب ازچيدانه همراه باشيد تا در مورد انواع رنگ ساختماني بيشتر بدانيم.

براي آشنايي بيشتر با انواع رنگ ساختماني اينجا كليك كنيد.

انواع رنگ ساختماني كدام است؟

 

رنگ ساختماني از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار مي‌گيرد و با وجود اينكه جايگزين‌هاي مختلفي براي پوشش ديوار وجود دارد ولي رنگ ساختماني هنوز كاربرد فراواني دارد. رنگ‌هاي ساختماني بر اساس ويژگي‌هاي مختلفي تقسيم‌بندي مي‌شوند. در ادامه با انواع رنگ‌هاي ساختماني آشنا مي شويم.

انواع رنگ ساختماني بر اساس جنس و ويژگي

  • رنگ پلاستيك
  • رنگ روغني
  • رنگ اكريليك
  • رنگ بلكا
  • رنگ پتينه
  • رنگ نانو
  • رنگ مولتي‌كالر
  • رنگ كنيتكس
  • رنگ ضدحريق

1.رنگ پلاستيكي

يكي از انواع رايج و قديمي رنگ ساختماني، رنگ پلاستيكي است. اين نوع رنگ ساختمان به آساني اجرا مي‌شود و به سرعت خشك مي‌شود. رنگ پلاستيكي اجراي راحتي دارد و به زيرسازي نياز ندارد. اين نوع رنگ غير قابل شستشو بوده و براي سطوح پنجره و نرده‌ها مناسب نيست.

2. رنگ روغني

رنگ روغني كاربرد زيادي در دكوراسيون داخلي ساختمان دارد. اين نوع رنگ در سه نوع براق، نيمه مات و مات در بازار وجود دارد. رنگ روغني براق براي فضاهايي كه مايل هستيد روشنايي زياد داشته باشند مانند پذيرايي؛ مناسب است. رنگ روغني مات ايرادات روي سطح ديوار را نمايان نمي‌كند. رنگ روغني گزينه‌ي مناسبي براي مكان‌هاي مرطوب و فضاهاي بيروني است.

3. رنگ اكرليك

انواع رنگ‌هاي ساختماني جديد:

4.رنگ بلكا

جزو جديد‌ترين پوشش‌هاي ديواري است كه جزو رنگ‌هاي ساختماني ناميده مي‌شود. در رنگ ساختماني بلكا از الياف سلولزي استفاده شده است. رنگ بلكا ديوارپوشي شبيه كاغذديواري است كه ايرادات ديوار را به خوبي مي‌پوشاند. برخلاف آنچه ممكن است به نظر برسد، رنگ بلكا حساسيت ايجاد نمي‌كند. سرعت اجراي اين نوع رنگ بر روي سطوح بالاست و هزينه‌ي اقتصادي و نسبتا كمي دارد. رنگ بلكا قابليت شستشو ندارد.

5. رنگ پتينه

رنگ پتينه در واقع روشي از اجراي رنگ ساختماني است كه به دو سبك مدرن و كلاسيك اجرا مي‌شود. اين نوع از رنگ ساختماني جزو جديدترين سبك‌هاي رنگ ساختماني است كه در سبك كلاسيك بيشتر از طرح و نقاشي استفاده مي‌شود و سبك مدرن آن سطوح برجسته و طرح‌هاي ساده‌تر دارند. رنگ پتينه قابل ترميم است و عمر بالايي دارد.

6. رنگ نانو

هر نوع از رنگ‌هاي ساختماني داراي نقاط ضعفي مانند آسيب‌پذيري در برابر حرارت، ضربه، خراش و.. هستند. تكنولوژي نانو با وارد شدن به صنعت رنگ، باعث ايجاد ويژگي‌هايي مانند ضدآب بودن، ضد باكتري بودن، ترميم‌شوندگي و... در رنگ ساختماني مي‌شوند و كيفيت رنگ را افزايش مي‌دهند. رنگ نانو از جديدترين رنگ‌هاي ساختمان است كه با در نظر گرفتن ويژگي‌ها و رفتارهاي ذرات تشكيل‌دهنده رنگ تحت شرايط مختلف، سعي در بهبود ويژگي‌هاي رنگ و ايجاد ويژگي‌هاي جديد در ذرات رنگ و ممكن كردن استفاده از آن در مقياس‌هاي بزرگ‌تر داشته است.

7.رنگ مولتي‌كالر

رنگ مولتي‌كالر تركيبي از چند رنگ مختلف با طرح‌هاي متفاوت است و پس از اجرا به صورت رگه‌هايي از رنگ‌هاي مختلف ديده مي‌شود. اين نوع رنگ قابل اجرا بر روي تمامي سطوح و گزينه‌ي مناسبي براي فضاهاي پررفت‌وآمد است چرا كه ذرات معلق و دوده‌ها را به خود جذب نمي‌كند. رنگ مولتي‌كالر قابل ترميم است. دوام بالايي دارد و رطوبت را جذب نمي‌كند. قيمت اين نوع رنگ در مقايسه با رنگ‌هاي ديگر نسبتا گران است و اجراي آن با ابزارهاي مخصوصي انجام مي‌شود. رنگ مولتي كالر قابل شستشو نيست.

يكي ديگر از رنگ‌ها كه در رنگ‌آميزي ساختمان استفاده مي‌شود رنگ اكرليك است. اين نوع رنگ بيشتر براي ايجاد نقش و نگار بر روي سطوح استفاده مي‌شود. رنگ اكرليك پوشانندگي خوبي دارد و مانند رنگ روغني در سه نوع مات، نيمه مات و براق وجود دارد.رنگ اكرليك بر روس هر سطحي قابل اجراست و تنوع رنگي بالايي دارد.

8. رنگ كنيتكس

رنگ كنيتكس يا چرم‌نما نوعي رنگ است كه باعث ايجاد پوششي برجسته بر روي سطوح مي‌شود. پوشش‌دهي و دوام اين نوع رنگ بسيار بالاست و در هرشرايط آب‌وهوايي مقاومت بالايي دارد. اين نوع رنگ از مواد پرليت، پنبه نسوز، مواد رنگي و رزين تشكيل شده است و به سه دسته؛ روغني، پلاستيك و اكروليك تقسيم مي‌شود كه هريك كاربرد خودشان را دارند.

9. رنگ ضدحريق

رنگ ضدحريق يا رنگ‌ نسوز نوعي رنگ است كه آتش نمي‌گيرد. زماني كه شعله آتش به اين نوع از رنگ برخورد مي‌كند، حجيم شده و كف مي‌كند، در نتيجه يك لايه محافظ و بدون درز در برابر رسيدن آتش به لايه‌ي زيرين ايجاد مي‌كند. اين نوع رنگ ها عمدتا آب پايه و عاري از هرگونه حلال و با ساختاري منعطف مي‌باشند.

منبع:

https://www.chidaneh.com/blog/post/54772

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۳۷:۰۷ ] [ عرفان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب