بيزينس‌ كوچ‌ها معمولا كارآفرينان باتجربه‌اي هستند و بيشتر آنها خودشان صاحب كسب و كار هستند، اين افراد با بهره‌گيري از هوش، استعداد و مجموع? تجاربشان مسير موفقيت كسب و كارها را ترسيم مي‌كنند و به آنها كمك مي‌كنند تا موفق شوند و به اهداف تجاري خود برسند. به اين فرآيند بيزينس كوچينگ مي‌گويند.

براي موفقيت در كسب و كارهايتان ميتوانيد به بيزينس كوچينگ مهندسي امير طه نوروزي مراجعه كنيد

همانطور كه در بالا هم اشاره شد، اطلاعات و مقالات آنلاين زيادي در مورد موفقيت، پيشرفت شغلي و راه‌اندازي كسب و كار وجود دارد. اما هيچ كدام اين موارد تا زماني كه فقط و فقط براي كسب و كار شما شخصي‌سازي نشده باشد، نمي‌تواند براي شما مفيد واقع شوددر نقطه مقابل تمام اين آموزش‌هاي عمومي، آموزش‌هاي شخصي و اختصاصي بيزينس كوچ قرار دارد كه تمام جوانب و امكانات كسب و كار شما را بررسي مي‌كند، بازار شما را مي‌شناسد و متناسب با نيازها و اهدافتان به شما آموزش مي‌دهد.

 

 

مهمترين چالشهاي صاحبان كسب و كار :

1. نميدونم چه جوري نيروي كار مناسب پيدا كنم ؟

2. كاركنانم كارآيي و بهره‌وري خوبي ندارند.

3. در اين بازار خراب، كاهش فروش داشتيم.

4. با افزايش قيمت دلار، ما مجبور شديم قيمت محصولات رو بالا ببريم و مشتري هامون كم شدند.

5. اگر خودم تو كسب و كارم نباشم، كارم درست انجام نميشه.

6. همش در حال كار كردن هستم و وقت كافي براي استراحت ندارم.

7. با وجود كارهايي كه انجام مي دهم، سود بالايي بدست نمي آورم.

8. براي كسب و كارمون، تبليغات موثري نداريم.

9. نميدونم چيكار كنم كه مشتريها من رو انتخاب كنن.

10. اطلاعات دقيقي از مشتري ها نداريم و هر سال خيلي از آنها رو از دست مي دم چون نمي تونم پيگيريشون كنم.

11. اسناد مالي، ثبت دقيقي ندارن و قادر نيستم تجزيه و تحليل درستي از آنها داشته باشم.

اين روزها بيشتر صاحبان كسب و كارهاي كوچك شرايطي مشابه دارند، هر چند كه واقعا در كارهايي كه انجام مي دهند، متخصص هستند، – اين معمولا دليل اصلي آنها براي ورود به كسب و كار در وهله‌ي اول است – اما هيچ كس به آنها ياد نداده است كه چگونه كسب و كار خود را مديريت كنند و چگونه بهبود و توسعه دهند.

 

مهمترين عوامل موثر در كسب و كارهاي موفق چيست؟

پاسخ صحيح در دل اين دو سوال است:

1لازم است چه كاري انجام شود؟ (نياز به دانش كسب و كار)

2چطور انجام شود؟ (نياز به يك كوچ و منتور)

دانش كسب و كار:

ما در دوره بيزينس كوچينگ اطلاعات و دانش بنيادين كسب و كار را كه صاحبان كسب و كار به آن نيازمند هستند را آموزش مي دهيم و از طريق مسترمايند ( به اشتراك گذاري تجربه )، صاحبان كسب و كار مصداق هاي لازم و خِرد بكارگيري آموزه ها را ياد خواهند گرفت.

كوچ (Coach):

بر طبق آمار كنت بلانچارد يكي از دلايل اصلي كه افراد به دانسته هايشان عمل نمي‌كنند عدم پيگيري آنها است. كه ما در اين دوره به وسيله كوچهاي حرفه اي اقدام ( Action coach) برنامه‌هاي اقدامي كه منجر به رشد كسب و كار مي‌شود را به واسطه آنها پيگيري نموده و صاحبان كسب و كار را برروي اهدافشان متمركز و مسئوليت‌پذير نگه مي‌داريم.

با تغيير شرايط كسب و كارهاي امروزي، تا زماني كه اقدامات موثر انجام نشود، دانش ها تاثير خود را نمايان نمي كنند! اقدامات موثر، اقداماتي هستند كه از آنها يادگيري سريع و كم‌هزينه حاصل مي شود و با تكرار اقدامات و افزايش يادگيري پاسخ مناسب مسائل پديدار مي‌شود.

 

نتيجه يك كسب و كار موفق چيست؟

1نتايج پايدار در سود

2بالا بودن سطح عملكرد كاركنان

براساس آمار، حدود 10? تفاوت بين يك كسب و كار موفق و يك كسب و كار در حال سقوط، مربوط به عوامل بيروني و خارج از كنترل مديران است. مانند تحولات سياسي، نواسانات ارز (به ويژه دلار)، قيمت نفت، طلا و ...

اما سوال اين است كه آيا در مورد 90? تفاوت باقيمانده ” بدون كمك گرفتن از كسي و پيش رفتن ” مي توانند به بهترين نتيجه براي كسب و كار دست يابند؟

گزارش هاي اخير Infusionsoft، Emergent Research، Define and Achieve Small Business Success، نشان داده اند كه اكثريت قريب به اتفاق، يعني 94? از صاحبان كسب و كار كوچك بررسي شده، اهداف خاص مالي براي كسب و كار خود تعيين مي كنند، اما 65? آنها اعتماد به نفس لازم براي رسيدن به اهدافشان را ندارند.

و در نهايت تنها 29? از صاحبان كسب و كار اعتماد به نفس لازم براي رسيدن به اهداف مالي خود دارند، اما حتي اين گروه نمي‌توانند با اطمينان بيان كنند كه به آن اهداف دست پيدا مي‌كننددر اين موقعيت، كوچينگ نقش بسيار موثري ايفا مي كند.

چرا بيزينس كوچينگ يكي از سه صنعت، با بيشترين سرعت رشد است؟

آمار موسسه بيزينس كوچينگ لندن نشان داده است كه بازگشت سرمايه در بيزينس كوچينگ 700? ، يعني 7 برابر مي باشد. همچنين آمارهاي اين موسسه نشان داده نزديك به 70? صاحبان كسب و كار كه از خدمات بيزينس كوچينگ استفاده كرده اند،افزايش درآمد تا 3 برابر را تجربه كرده اند.

در بيزينس كوچينگ، با مشاهده وضعيت فعلي مشتري و شناسايي نقاط قوت او، از طريق شاخص هاي اندازه گيري مالي، برنامه اي براي رسيدن به وضعيت مطلوب ساخته مي شود.

يك بيزينس كوچ، با مهارت هاي اساسي كوچينگ مانند گوش دادن، پرسش، بازخورد، و دعوت به عمل، مشتري را تشويق مي كند تا ياد بگيرد و وظايف مشخص شده براي رشد شخصي و سازماني و عبور از موانع داخلي و خارجي را انجام دهد.

منبع:

https://mftght.com/article/7/%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F