آموزشي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 17
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 2288
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

اعتماد به نفس يك جور طرز فكر مثبت راجع به خودتان و توانايي‌هايتان است و درست همان موقعي كه همه چيز به‌ هم مي‌ريزد، مي‌تواند به فريادتان برسد و به شما كمك كند تا در برابر مشكلات‌تان قوي باشيد. بزرگ‌ترين و موفق‌ترين آدم‌هايي كه مي‌شناسيم هم گاهي اوقات دچار كمبود اعتماد به نفس مي‌شوند.

اگر مي خواهيد در دوره هاي اعتماد به نفس فرشته ايران نژاد شركت كنيد اينجا كليك كنيد.

براي تقويت اعتماد به نفس، مثل هر توانايي و مهارت ديگري بايد تمرين داشته باشيد تا بتوانيد آن را مديريت كنيد، اما وقتي بتوانيد خودتان افسار را به دست بگيريد، پيشرفت مي‌كنيد و زندگي‌تان از اين رو به آن رو مي‌شود.

 

چگونه اعتماد به نفس خود را اندازه بگيريم؟

 

اعتماد به نفس همانطور كه گفته شد، بسته به موقعيت و مهارت مورد نظر متفاوت خواهد بود. براي اينكه با اعتماد به نفس خود و نقاط قوت و ضعف خود آشنا شويد، به نكات زير توجه كنيد:

 

 

 

- چقدر براي خودتان اهميت قائل هستيد؟

 

- چقدر به خودتان مي پردازيد؟

 

- تا چه ميزان مهارت هاي خود را مي شناسيد؟

 

- در چه مكان هايي اعتماد به نفس بالاتري داريد؟

 

- در كنار چه افرادي اعتماد به نفس بيشتري داريد ؟

 

- در چه مكان هايي بيشتر نياز به اعتماد به نفس را در خود حس مي كنيد؟

 

 

براي اينكه بتوانيد به ارزيابي دقيقي از ميزان اعتماد به نفس خود دست يابيد لازم است كه به يك روانشناس باليني مراجعه كنيد. روانشناس با انجام آزمون هاي رواني و مصاحبه هاي باليني مي تواند اطلاعات دقيق تري در اين باره به شما ارائه كند.

چگونه اعتماد به نفس داشته باشيم

 

1 - لباس مناسب به تن كنيد

 

وقتي كه شما خوب به نظر برسيد ديگران ديد متفاوتي نسبت به شما پيدا مي كنند. با حمام و مرتب كردن سر و صورت و پوشيدن لباس تميز مي توانيد اعتماد به نفس لازم را كسب كنيد اما آراستگي به اين معنا نيست كه پول زيادي خرج كنيد. مي توانيد به جاي تهيه انبوهي لباس ارزان قيمت، چند تكه لباس با كيفيت مناسب خريداري كنيد و با اين كار ظاهر خود را آراسته تر كنيد.

 

 

وقتي ظاهرتان خوب باشد احساس بهتري نسبت به خودتان خواهيد داشت. زندگي و كارتان را جوري نظم و ترتيب بدهيد كه در خور شخصيت شما باشد و احساس بهتري نسبت به خودتان پيدا كنيد، همه‌ي اينها باعث تقويت اعتماد به نفس شما مي‌شود. لباس‌تان بايد طوري باشد كه موفقيت را نشان بدهد. لوازم شخصي شما نشان‌دهنده‌ي شخصيت‌تان هستند پس در انتخاب‌شان دقت كنيد.

 

 

 

2 - به نحوه ايستادن خود توجه كنيد

 

اگر با سستي و بي حالي و شانه هاي افتاده صحبت مي كنيد، وقتي نسبت به آنچه انجام مي دهيد علاقه نشان نمي دهيد و به خودتان عشق نمي ورزيد اين به اين معناست كه شما اعتماد به نفس كافي نداريد. در هنگام صحبت كردن صاف بايستيد، سرتان را بالا بگيريد و تماس چشمي داشته باشيد. با تمرين اين موارد نه تنها احساس مثبتي در ديگران نسبت به خود ايجاد مي كنيد بلكه احساس قدرت بيشتري نيز مي كنيد.

 

 

 

بايد با اعتماد به نفس بالا رفتار كنيد سعي كنيد با تمرين و ممارست راست ايستادن را تمرين كنيد براي راست ايستادن سعي داشته باشيد ناف خود را به طرف ستون فقراتتان عقب بكشيد و شانه ها را به سمت عقب كشيده و سينه را به طرف جلو بياوريد.

 

3 - در رديف و صف جلو قرار گيريد

 

اكثر مردم در مدرسه، اداره و جلسات ترجيح مي دهند در رديف عقب قرار گيرند چون از مورد توجه قرار گرفتن وحشت دارند و در واقع "اعتماد به نفس" ندارند. تصميم بگيريد براي رفع آن در رديف جلو بنشينيد و بر ترس خود غلبه كنيد. نكته ديگر آنكه افراد با اعتماد به نفس بالا سريع راه مي روند، آن ها هميشه جايي براي رفتن و ديدن دارند. حتي اگر عجله نداريد با انرژي حركت كنيد اين باعث مي شود مهم به نظر برسيد.

4 - با صداي بلند ،جسورانه و جذاب صحبت كنيد

 

اگر جزو گروهي هستيد كه از صحبت كردن با صداي بلند در جمع وحشت داريد از همين حالا شروع كنيد. سعي كنيد با لحن جسورانه، جذاب صحبت كنيد؛ از اين روش نه تنها اعتماد به نفس خود را بالا مي بريد بلكه در جمع دوستان تان محبوب تر نيز مي شويد.

 

 

 

فراموش نكنيد در هر موقعيت لازم است از نوع مناسبي از لحن و گفتار بهره ببريد. ما از يك نوع گفتار براي يك پيرمرد و يك كودك استفاده نمي كنيم. براي اين منظور ابتدا به تمرين گوش كردن و سپس مزه مزه كردن گفتار بپردازيد. در اين تمرينات آنچه را مي آموزيد به عمل درآورده و آنچه مناسب است را استفاده كنيد. در اين بين نكات مهمي مثل قاطعانه بودن به جاي تهاجمي؛ محكم اما مودب را فراموش نكنيد.

 

 

 

5 - سخنران خود باشيد

 

۳۰ تا ۶۰ ثانيه از سخنراني هايي كه اهداف و آرزوهاي شما را در بردارد بر روي كاغذ بنويسيد و آن را در جلوي آينه با صداي بلند مانند يك سخنران بازگو كنيد حتي مي توانيد در ذهن خود نيز آن را مرور كنيد. شايد اين كار براي تان قدري خنده دار به نظر برسد اما باور كنيد كه مي تواند معجزه اي را در بالا بردن اعتماد به نفس تان ايجاد كند.

 

 

6 - سپاسگزار باشيد

 

به جاي آن كه به نداشته ها و نقاط ضعف خود تاكيد كنيد ليستي از چيزهايي كه داريد تهيه كنيد و هر روز زماني را به قدرداني و سپاسگزاري اختصاص دهيد. موفقيت هاي گذشته، مهارت هاي منحصر به فرد و حركت هاي مثبت خود را مرور كنيد.

 

 

7 - از ديگران تعريف كنيد

 

وقتي ما نسبت به خود احساس مثبت نداريم به توهين و غيبت ديگران مي پردازيم. براي تغيير آن بايد ياد بگيريد از ديگران تعريف و از شايعه پراكني در مورد ديگران خودداري كنيد. با يافتن بهترين ها در ديگران بهترين ها را در خود مي يابيد.

 

 

 

و سخن آخر اين كه يادتان باشد طولاني‌ترين مسيرها با يك قدم كوچك آغاز مي‌شوند و اگر صبور و ثابت‌قدم باشيد، مي‌توانيد به راحتي اعتماد به نفس‌ تان را زياد كنيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/techniques1-increase-confidence.html


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۲۱:۲۱ ] [ عرفان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب