آموزشي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 23
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 2294
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

بيزينس كوچينگ چيست؟

بيزينس چيست؟ فرقي نمي‌كند صاحب يك كسب و كار نه چندان بزرگ هستيد يا قصد داريد يك شركت چند مليتي تأسيس كنيد، بيزينس كوچينگ به شما كمك مي‌كند تا كسب و كار خود را رشد و توسعه دهيد، اما چگونه؟ براي دانستن مزاياي اين نوع بيزينس مقاله مزايا بيزينس كوچينگ را مطالعه كنيد.

براي موفقيت در كسب و كارهايتان ميتوانيد به بيزينس كوچينگ مهندسي امير طه نوروزي مراجعه كنيد. اطلاعات بيشتر

 

بيزينس كوچينگ يك ابزار قدرتمند است كه به شما كمك مي‌كند در كسب و كارتان به موفقيت برسيد. بيزينس كوچ به صاحب كسب و كار كمك مي‌كند تا به دركي عميق‌تر از توانمندي‌ها و نقاط قابل بهبود خود دست يابند، نسبت به اهداف شخصي و كسب و كارشان آگاهي و بصيرت بيشتري كسب كنند.

 

با يك جستجوي ساده در اينترنت به چندين و چند سايت بر مي‌خوريد كه ادعا مي‌كنند مي‌توانند كسب و كار شما را متحول سازند، اما بيشتر آن‌ها راهكارهايي بيش از حد كلي‌نگر و عمومي ارائه مي‌دهند. به عبارت ديگر منحصراً براي كسب و كار شما و نيازهاي آن طراحي نشده‌اند، براي همين هم تأثير و كارايي چنداني ندارند.

 

شرايط هر كسب و كار با كسب و كارهاي ديگر متفاوت است، نمي‌توان يك فرمول جادويي نوشت و ادعا كرد كه افزايش حجم فروش و سود دهي همه كسب و كارها و سازمان‌ها را در پي خواهد شد.

با ايجاد فرهنگ كوچينگ در كسب و كارتان مي‌توانيد پتانسيل رشد خود و كاركنانتان را به حداكثر برسانيد تا عملكردشان بهبود يابد و در نتيجه راندمان كسب و كارتان بيش از پيش شود.

 

تاريخچه بيزينس كوچينگ

در دهه 70 ميلادي، تيموتي گالوي نويسنده آمريكايي مجموعه‌اي از كتاب‌ها را به نام سري دروني (Inner Series) منتشر كرد. گالوي در اين كتاب‌ها مجموعه‌اي از ايده‌هاي جديد در مورد كوچينگ (مربيگري) و دستيابي به موفقيت همه جانبه در ورزش‌هايي مثل اسكي، تنيس و ديگر حرفه‌ها مانند موسيقي را مطرح كرد كه به قدرت دروني و نظم و انضباط فردي نياز داشت.

 

مدل گالوي آنقدر محبوبيت پيدا كرد كه بسياري از غير ورزشكاران هم در زندگي شخصي و حرفه‌اي خود آن را پياده‌سازي كردند. آمريكا آن روزها تشنه ايده‌هاي جديد تيموتي گالوي بود و از سراسر آمريكا او را براي سخنراني‌هاي مشاغل تجاري و كسب و كارها دعوت مي‌كردند.

 

سال‌ها بعد متفكران زيادي مانند ورنر ارهارد و توماس لئونارد (هردو آمريكايي) به گسترش ايده‌هاي گالوي در زندگي و كسب و كار پرداختند. با آن حال اين “جان ويتمور” بود كه تا حد زيادي از آموزه‌هاي تيموتي گالوي در بيزينس كوچينگ استفاده كرد.

 

تفاوت بيزينس كوچينگ با مشاوره در مكالمات بيزينسي

 

بيزينس كوچ، مشاور كسب و كار نيست!

يك مربي فوتبال هيچ‌گاه همراه بازيكنان دور زمين نميدود همين مورد در كوچينگ كسب و كار هم صدق مي‌كند. اما يكي از تفاوت‌هاي عمده كوچينگ كسب و كار با ساير شاخه‌هاي كوچينگ در اين است كه بيزينس كوچ بايد در زمينه تجارت و رهبري كسب و كار چندين و چند سال تجربه داشته باشد.

 

به علاوه بيزينس كوچ مي‌تواند توصيه‌هايي كاملاً اختصاصي براي كسب و كار شما ارئه دهد؛ توصيه‌هايي مختص شما، مشتريان، محصولات، خدمات و موقعيت تجاري شما. در واقع بيزينس كوچ يك منبع اطلاعاتي و غني از تجربه است كه به شما مي‌گويد چه بايد بكنيد.

 

بيزينس كوچ به مانند ساير كوچ‌ها به شما كمك مي‌كند تا استعدادها و قابليت‌هاي خود را ارتقا دهيد، اهدافي براي خود مشخص كنيد، به اين اهداف متعهد باشيد، در تصميم‌گيري‌هاي مهم و سرنوشت‌ ساز ياري‌تان خواهد كرد، مي‌كوشد تا موفقيت كسب و كار شما را مخصوصاً از لحاظ مالي تضمين كند. بيزينس كوچ تمام اطلاعات مربوط به كسب و كار شما را به دست مي‌آورد تا چشم‌انداز شما را به خوبي درك كند. بهتون پيشنهاد مي كنيم مقاله كوچينگ سازماني چيست را مطالعه كنيد.

چرا بيزينس كوچينگ؟

فرقي نمي‌كند كه صاحب كسب و كاري هستيد كه مشكلات زيادي دارد يا يك كسب و كار موفق كه قرار است از اين هم موفق‌تر شود، مهم نيست كه كارتان را تازه شروع كرده‌ايد يا در ميانه راه هستيد و چندان هم بي‌تجربه نيستيد، يك شركت كوچك و نوپا هستيد يا يك برند بزرگ و خوش آوازه، بيزينس كوچينگ به رشد و ارتقاي روز افزون كسب و كار شما كمك خواهد كرد. بيزينس چيست؟

 

اريك اشميت مديرعامل اسبق گوگل مي‌گويد؛ استخدام بيزينس كوچ بهترين تصميم حرفه‌اي من بوده، البته اعتراف مي‌كنم كه كار دشوار و چالش‌برانگيزي بود چرا كه به عنوان مديرعامل يك شركت موفق كه روز به روز در حال پيشرفت و بزرگ‌تر شدن بود، نيازي به يك بيزينس كوچ نمي‌ديدم تا اين كه يكي از اعضاي هيئت مديره گوگل مرا متقاعد كرد و در نهايت از نتيجه شگفت‌ انگيز كوچينگ كسب و كار مرا شگفت‌زده كرد.

 

تا به حال به اين فكر كرده‌ايد كه براي رشد و توسعه كسب و كارتان به يك بيزينس كوچ نياز داريد؟

 

اريك اشميت در مصاحبه با مجله Fortune به نقل از بيل گيتس گفت؛ همه انسان‌ها به يك كوچ نياز دارند. بيل گيتس و استيو جابز از ديگر صاحبان كسب و كار بسيار موفق هستند كه از خدمات بيزينس كوچينگ بهره گرفته‌اند.

منبع:

https://alimeschi.com/what-is-business-coaching/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۵۸:۵۴ ] [ عرفان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب