نقاشي يك ديوار ساخته شده از بتن مي تواند موجب زيبا شدن محيط و يا همسو كردن آن با ساير منطقه مورد نظر باشد. با اين حال براي رنگ كردن ديوار ساخته شده از بتن بايد نكاتي را رعايت كنيد. شما بايد نوع رنگ مناسب را انتخاب كنيد، تعيين رطوبت ديوار، و افزودن بتونه قبل از رنگ كردن نيز حائز اهميت است.

براي خريد رنگ مخصوص سيمان مي توانيد به وب سايت جميل مراجعه فرماييد.كليك كنيد

توصيه مي كنيم از اين راهنمايي براي رنگ آميزي بتن استفاده كنيد.

گام اول انتخاب رنگ مناسب براي پروژه است. شما بايد رنگي را انتخاب كنيد كه در برابر نور خورشيد و رطوبت مقاوم باشد. رنگ بتن بيروني (Outdoor) براي اجراي طرح هاي فضاي باز مناسب است. با اين حال رنگ روغني نيز ممكن است بتواند نياز شما را برطرف كند. يك رنگ مناسب نيز براي قسمت داخلي ديوار انتخاب كنيد. رنگ پايه بتن در بسياري از مغازه ها و فروشگاه هاي رنگ فروشي و لوازم ترميم خانه وجود دارد. با اين حال شما مي توانيد از يك رنگ اكريليك نيز براي پروژه خود استفاده كنيد.

مرحله دوم تميز كردن ديوار ساخته شده از بتن است. براي پروژه هاي بيروني شستشو كننده قوي براي خلاص شدن از تماد گرد و خاك و غبار موجود بر روي بتن استفاده كنيد. براي پروژه هاي داخل خانه، ديوار ساخته شده از بتن را با آب و صابون تميز كنيد و به جاي استفاده از واشر(شستشو كننده) قوي از يك برس استفاده كنيد. هرگونه ترك و يا لكه اي را با استفاده از بتن تعمير كنيد. براي ساخت پچ (وصله) بتن دستورالعمل ها را دنبال كنيد. چاله ها را پر كنيد و از يك ماله براي صاف كردن بتن و همسطح كردن آن با ديوار استفاده كنيد. رطوبت ديوار را بررسي كنيد. رنگ به ديوار مرطوب به درستي اعمال نمي شود.

ديوار بتني را بتونه كاري كنيد. يك لايه پوشش بتونه بر روي بتن ايجاد كنيد و اجازه دهيد تا در طول شب خشك شود. يك لايه پرايمر بتن به سطح ديوار اعمال كنيد. براي اعمال رنگ مي توانيد از رول ها و يا برس ها استفاده كنيد. از هر روشي كه استفاده مي كنيد مطمئن شويد كه پرايمر به طور مساوي در تمام سطح بتن اعمال شده باشد. اجازه دهيد به مدت 24 ساعت پرايمر خشك شود.

ديوار را با رنگ بتن ، رنگ آميزي كنيد. رنگ حداقل بايد در سه لايه نازك اعمال شود. براي افزودن رنگ به بتن مي توان از رول، برس و يا اسپري استفاده كرد. در هر صورت نبايد رگه هاي قلمو در رنگ مشخص باشد. سپس مجددا 24 ساعت تا خشك شدن رنگ صبر كنيد.

در نهايت سيلر رنگ بتن را اضافه كنيد. دو لايه سيلر به ديوار ساخته شده از بتن با استفاده از رول اضافه كنيد. قبل از اضافه كردن لايه دوم، ابتدا اجازه دهيد لايه سيلر اول خشك شود. افزودنسيلر به رنگ بتن به پيوستن رنگ به بتن كمك مي كند و عمر آن را طولاني تر مي كند.

منبع:https://irbeton.ir/article/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A2%D9%85%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%AA%D9%86%DB%8