آموزشي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 26
دیروز : 18
افراد آنلاین : 2
همه : 2186
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

يكي از عناصر مهم در دكوراسيون داخلي، رنگ سطوح مختلف خانه (ديوار، سقف و..) است. رنگ ساختماني كه در فضاهاي داخلي استفاده مي‌شود رنگ غالب دكوراسيون شما و به نوعي شخصيت شما را نشان مي‌دهد. ممكن است رنگ‌هاي يكدست و روشن را براي خانه به كار ببريد و يا به رنگ‌هاي مات و تيره‌تر علاقه‌مند باشيد. اگر تصميم به رنگ كردن منزل خود داريد، قبل از هرچيزي بايد انواع رنگ ساختماني را بشناسيد، رنگ متناسب با هر فضاي خانه را انتخاب كنيد و از شركت‌هاي خدماتي معتبر براي انجام كار نقاشي ساختمان كمك بگيريد. پس با اين مطلب ازچيدانه همراه باشيد تا در مورد انواع رنگ ساختماني بيشتر بدانيم.

براي آشنايي بيشتر با انواع رنگ ساختماني اينجا كليك كنيد.

انواع رنگ ساختماني كدام است؟

 

رنگ ساختماني از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار مي‌گيرد و با وجود اينكه جايگزين‌هاي مختلفي براي پوشش ديوار وجود دارد ولي رنگ ساختماني هنوز كاربرد فراواني دارد. رنگ‌هاي ساختماني بر اساس ويژگي‌هاي مختلفي تقسيم‌بندي مي‌شوند. در ادامه با انواع رنگ‌هاي ساختماني آشنا مي شويم.

انواع رنگ ساختماني بر اساس جنس و ويژگي

  • رنگ پلاستيك
  • رنگ روغني
  • رنگ اكريليك
  • رنگ بلكا
  • رنگ پتينه
  • رنگ نانو
  • رنگ مولتي‌كالر
  • رنگ كنيتكس
  • رنگ ضدحريق

1.رنگ پلاستيكي

يكي از انواع رايج و قديمي رنگ ساختماني، رنگ پلاستيكي است. اين نوع رنگ ساختمان به آساني اجرا مي‌شود و به سرعت خشك مي‌شود. رنگ پلاستيكي اجراي راحتي دارد و به زيرسازي نياز ندارد. اين نوع رنگ غير قابل شستشو بوده و براي سطوح پنجره و نرده‌ها مناسب نيست.

2. رنگ روغني

رنگ روغني كاربرد زيادي در دكوراسيون داخلي ساختمان دارد. اين نوع رنگ در سه نوع براق، نيمه مات و مات در بازار وجود دارد. رنگ روغني براق براي فضاهايي كه مايل هستيد روشنايي زياد داشته باشند مانند پذيرايي؛ مناسب است. رنگ روغني مات ايرادات روي سطح ديوار را نمايان نمي‌كند. رنگ روغني گزينه‌ي مناسبي براي مكان‌هاي مرطوب و فضاهاي بيروني است.

3. رنگ اكرليك

انواع رنگ‌هاي ساختماني جديد:

4.رنگ بلكا

جزو جديد‌ترين پوشش‌هاي ديواري است كه جزو رنگ‌هاي ساختماني ناميده مي‌شود. در رنگ ساختماني بلكا از الياف سلولزي استفاده شده است. رنگ بلكا ديوارپوشي شبيه كاغذديواري است كه ايرادات ديوار را به خوبي مي‌پوشاند. برخلاف آنچه ممكن است به نظر برسد، رنگ بلكا حساسيت ايجاد نمي‌كند. سرعت اجراي اين نوع رنگ بر روي سطوح بالاست و هزينه‌ي اقتصادي و نسبتا كمي دارد. رنگ بلكا قابليت شستشو ندارد.

5. رنگ پتينه

رنگ پتينه در واقع روشي از اجراي رنگ ساختماني است كه به دو سبك مدرن و كلاسيك اجرا مي‌شود. اين نوع از رنگ ساختماني جزو جديدترين سبك‌هاي رنگ ساختماني است كه در سبك كلاسيك بيشتر از طرح و نقاشي استفاده مي‌شود و سبك مدرن آن سطوح برجسته و طرح‌هاي ساده‌تر دارند. رنگ پتينه قابل ترميم است و عمر بالايي دارد.

6. رنگ نانو

هر نوع از رنگ‌هاي ساختماني داراي نقاط ضعفي مانند آسيب‌پذيري در برابر حرارت، ضربه، خراش و.. هستند. تكنولوژي نانو با وارد شدن به صنعت رنگ، باعث ايجاد ويژگي‌هايي مانند ضدآب بودن، ضد باكتري بودن، ترميم‌شوندگي و... در رنگ ساختماني مي‌شوند و كيفيت رنگ را افزايش مي‌دهند. رنگ نانو از جديدترين رنگ‌هاي ساختمان است كه با در نظر گرفتن ويژگي‌ها و رفتارهاي ذرات تشكيل‌دهنده رنگ تحت شرايط مختلف، سعي در بهبود ويژگي‌هاي رنگ و ايجاد ويژگي‌هاي جديد در ذرات رنگ و ممكن كردن استفاده از آن در مقياس‌هاي بزرگ‌تر داشته است.

7.رنگ مولتي‌كالر

رنگ مولتي‌كالر تركيبي از چند رنگ مختلف با طرح‌هاي متفاوت است و پس از اجرا به صورت رگه‌هايي از رنگ‌هاي مختلف ديده مي‌شود. اين نوع رنگ قابل اجرا بر روي تمامي سطوح و گزينه‌ي مناسبي براي فضاهاي پررفت‌وآمد است چرا كه ذرات معلق و دوده‌ها را به خود جذب نمي‌كند. رنگ مولتي‌كالر قابل ترميم است. دوام بالايي دارد و رطوبت را جذب نمي‌كند. قيمت اين نوع رنگ در مقايسه با رنگ‌هاي ديگر نسبتا گران است و اجراي آن با ابزارهاي مخصوصي انجام مي‌شود. رنگ مولتي كالر قابل شستشو نيست.

يكي ديگر از رنگ‌ها كه در رنگ‌آميزي ساختمان استفاده مي‌شود رنگ اكرليك است. اين نوع رنگ بيشتر براي ايجاد نقش و نگار بر روي سطوح استفاده مي‌شود. رنگ اكرليك پوشانندگي خوبي دارد و مانند رنگ روغني در سه نوع مات، نيمه مات و براق وجود دارد.رنگ اكرليك بر روس هر سطحي قابل اجراست و تنوع رنگي بالايي دارد.

8. رنگ كنيتكس

رنگ كنيتكس يا چرم‌نما نوعي رنگ است كه باعث ايجاد پوششي برجسته بر روي سطوح مي‌شود. پوشش‌دهي و دوام اين نوع رنگ بسيار بالاست و در هرشرايط آب‌وهوايي مقاومت بالايي دارد. اين نوع رنگ از مواد پرليت، پنبه نسوز، مواد رنگي و رزين تشكيل شده است و به سه دسته؛ روغني، پلاستيك و اكروليك تقسيم مي‌شود كه هريك كاربرد خودشان را دارند.

9. رنگ ضدحريق

رنگ ضدحريق يا رنگ‌ نسوز نوعي رنگ است كه آتش نمي‌گيرد. زماني كه شعله آتش به اين نوع از رنگ برخورد مي‌كند، حجيم شده و كف مي‌كند، در نتيجه يك لايه محافظ و بدون درز در برابر رسيدن آتش به لايه‌ي زيرين ايجاد مي‌كند. اين نوع رنگ ها عمدتا آب پايه و عاري از هرگونه حلال و با ساختاري منعطف مي‌باشند.

منبع:

https://www.chidaneh.com/blog/post/54772


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۳۷:۰۷ ] [ عرفان ]

5 نشانه سمساري با انصاف در تهران كه هر كسي بايد آنها را بداند. موضوعي كه در ادامه قرار است درباره آن صحبت كنيم. خدمات نيازمندي ها و سمساري يكي از خدمات لازم و ضروري در جوامع امروزي است. مانند هر شغل و حرفه اي سمساري ها هم مزيت هاي خاص خود را براي كاربران فراهم مي نمايند.

وب سايت دپوچي سمساري در تهرانپارس مي باشد.

 


خدمات سمساري از جمله خدماتي است كه نبود آن مشكلات زيادي براي هر جامعه به دنبال خواهد داشت. خريد و فروش اجناس دست دوم باعث مي شود تا هم كساني كه به اين اجناس بي نياز شده اند استفاده بهينه اي از آن داشته و آن را تبديل به پول نقد كنند، و هم كساني كه به دليل نداشتن سرمايه لازم براي خريد اجناس نو به دنبال خريد جنس دست دوم هستند بتوانند نيازهاي خود را برطرف نمايند.

 

سمساري در اين ميان با فراهم نمودن شرايط مناسب مي تواند اتصال دهنده اين افراد به هم بوده و با ايجاد يك بستر مناسب اين خريد و فروش را براي كاربر تسهيل كند. اما يكي از چالش هاي اصلي در اين بين انتخاب يك سمساري با انصاف و با معرفت است. 5 نشانه سمساري با انصاف كه در اين مقاله با هم مرور خواهيم كرد مي تواند راهكاري براي حل اين مشكل براي كاربران باشد. از اين رو با دقت به اين نكات قبل از هر اقدامي براي خريد و فروش جنس دست دوم، فروشنده مطمئنمي پيدا كنيد.

چه نيازي به سمساري با انصاف داريم؟

قبل از پرداختن به موضوع 5 نشانه سمساري با انصاف ابتدا بايد دلايل اهميت چنين موضوعي را با هم مرور كنيم. اصلاً آيا نياز به چنين بررسي داريم؟ هر كسي در زندگي خود براي تنوع هم كه شده گاها اقدام به عوض كردن وسايل خانه و دور و بر خود مي نمايد.خريد لوازم نو و يا دست دوم با كيفيت بهتر از وسايل قبلي نيازمند سرمايه است. حال براي تامين بخش قابل وجهي از اين سرمايه مي توانيد وسايل قديمي را به فروش بگذاريد. اين معامله از آن دست معامله هايي است كه هميشه شاهد آن هستيم و در زندگي هر كدام از ما وجود دارد. از اين رو با آشنايي با 5 نشانه سمساري با انصاف مي توانيد براي هميشه خود را از دريافت اين خدمات راحت كنيد.

 

 

در ادامه مقاله 5 نشانه سمساري با انصاف را با هم مرور مي نماييم. همچنين كاربران هم در صورتي كه تجربه اي از كار با سمساري هاي مختلف دارند را مي توانند با ما در بخش ديدگاه ها به اشتراك بگذارند.

قيمت منصفانه خريد

مسلما اولين مورد از 5 نشانه سمساري با انصاف، قيمتي است كه سمسار براي خريد اين اجناس مي پردازد. بسياري از سمسارها عادت بدي كه دارند به محض ديدن جنسي شروع به كوبيدن آن كرده و نقطه ضعف هاي آن را بيان مي كنند. اين يك ترفند قديمي است كه سمساري ها از اين ترفند براي كاهش قيمت خريد كالاهاي كاركرده مشتريان استفاده مي كنند. البته اين نكته را نمي توان كتمان نمود كه سمسار نيز در اين حرفه به دنبال خريد و فروش و كسب سود است. از اين رو حاشيه سودي نيز براي سمسار بايد در نظر گرفت.

اما نكته منفي كه برخي از سمسارها از آن سوء استفاده مي كنند، خريد اجناس افرادي كه در اضطرار فروش قرار دارند، به قيمت بسيار پايين است. هر جنسي قيمتي دارد. هر چند تعيين قيمت اجناس دست دوم معمولاً با نوساناتي روبرو است، اما محدوده قيمتي مشخصي براي آن وجود دارد. عدول كردن از اين محدوده قيمتي نشان از سودجويي سمساري از عدم آگاهي كاربر دارد.

قيمت فروش منصفانه

دومين نشانه از 5 نشانه سمساري با انصاف قيمت فروش منصفانه اجناس مي باشد. صرف اينكه قيمت اين اجناس از قيمت نو اين وسايل كمتر باشد، دليلي بر منصفانه بودن قيمت نمي باشد. يك سمساري با انصاف به نسبت قيمتي كه براي خريد كالايي پرداخت كرده و هزينه هايي كه براي تعمير و ترميم آن متقبل شده است بايستي قيمتي منصفانه در نظر بگيرد. تعيين قيمت فروش اجناس دست دوم يكي از چالش هاي اصلي پيش روي كاربران است. مسلما با توجه به مشخص نبودن اين قيمت، همه چيز بسته به انصاف سمسار خواهد داشت.

صداقت در فروش

يكي از چالش هاي اصلي خريد اجناس دسته دوم سنجش كيفيت اين محصولات است. بسياري از افراد بدون در نظر گرفتن انصاف سعي دارند تنها براي كسب سود بيشتر هر كالايي را خريد و فروش كنند. فروش محصولات بي كيفيت كه بر اثر كاركرد زياد كيفيت خود را از دست داده و ديگر استفاده چنداني ندارند، يكي از فريب هاي بزرگي است كه كاربران با آن روبرو هستند. از اين رو يكي از اصلي ترين مورد از 5 نشانه سمساري با انصاف داشتن صداقت در فروش است. نفروختن كالاهاي بي كيفيت و شكسته و يا مطرح كردن ايرادات موجود در آنها حداقل انتظاري است كه كاربران از يك سمساري با انصاف خواهند داشت.

اجتناب از شعار دادن و اصطلاحاً تو سر مال زدن

خريد اجناس دست دوم با نازلترين قيمت، خريد اجناس كاركرده با بالاترين قيمت و … از جمله شعارهايي است كه به وفور در ميان سمساري ها رواج دارد. بسياري از سمسارهاي محترم از اين شعارها براي جلب نظر مشتري استفاده كرده و پس از حضور در منزل شروع با كم كردن قيمت جنس شما مي نمايند. استفاده از ترفندهاي مذاكره براي خريد كالا با قيمت پايين تر در اين مواقع افراد را وادار به فروش محصول نموده و تجربه تلخي را براي وي رقم مي زند.

مشتري مداري

يكي ديگر از نشانه هاي سمساري با انصاف مشتري مداري است. بسياري از سمسارها توجه زيادي به نيازهاي مشتريان نداشته و تنها به دنبال كسب سود هستند. از اين رو براي پيدا كردن سمساري با انصاف بايد به دنبال موردي باشيد كه در كنار سود خود به فكر رضايتمندي مشتريان نيز باشد. پيدا كردن جنس هايي كه مد نظر شما هستند و وقت گذاشتن براي شما يكي از اصلي ترين معيارها براي انتخاب سمسار با انصاف مي باشد. فروشنده بايستي به دنبال ارائه بهترين ها به مشتريان خود باشد و مشتريان خود را به صورت دائمي حفظ كند.

منبع:

https://semsari***.com/5-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%B5%D8%A7%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۳۱:۱۴ ] [ عرفان ]

در محيط‌هاي امروزي تمركز به راحتي از بين مي‌رود، با وجود گوشي‌هاي هوشمند، تبلت‌ها و كامپيوترها، افراد حواس‌شان پرت مي‌شود. فرقي ندارد كه در چه سني هستيد يا شغل‌تان چيست، زماني كه در موقعيتي قرار مي‌گيريد كه بايد تمركز كنيد، اين عواملِ خارجيِ حواس‌پرتي، مي‌توانند مانعِ يادگيري شوند. با كارهايي مانند پاسخ دادن به ايميل‌ها يا پيام‌ها، لحظات به سرعت سپري مي‌شوند. اين مهم است كه ياد بگيريم چطور به مدت طولاني روي مطالعه تمركز كنيم. پس بياييد ببينيم كه چگونه هنگام مطالعه تمركز كنيم.


براي اخذ مدرك مجازي به موسسه مشاوران برتر مراجعه كنيد. اطلاعات بيشتر

۱. محيط مناسبي را براي مطالعه در نظر بگيريد
اولين راهي كه مي‌توانيد در پاسخ به سؤال «چگونه هنگام مطالعه تمركز كنيم» امتحان كنيد، در نظر گرفتن يك محيط مناسب است. مكان مطالعه تأثير زيادي روي ميزان يادگيري شما دارد و نحوه‌ي تمركز شما را تحت تأثير قرار مي‌دهد. براي رسيدن به بيشترين ميزان تمركز، محلي را انتخاب كنيد كه در آن امكان تمركز كردن داشته باشيد. در اينجا چند توصيه در مورد انتخاب مناسب محل مطالعه وجود دارد:

  • مكاني را براي مطالعه اختصاص بدهيد كه داراي نور كافي و دماي مناسبي باشد و در آن راحت باشيد.
  • محل مطالعه‌ي خود را تميز و مرتب نگهداريد، يك صندلي و ميز مطالعه با ارتفاع مناسب همراه با فضايي براي كامپيوتر و كتاب‌هاي خود داشته باشيد.
  • بعضي افراد عادت دارند هنگام مطالعه به يك موزيك ملايم گوش بدهند، اين كار تا جايي كه مزاحم تمركز شما نشود اشكالي ندارد.
  • وقتي در حال مطالعه هستيد، يك تابلو با عنوان «لطفا مزاحم نشويد» را در قسمت بيروني محل مطالعه خود قرار بدهيد.

۲. تمام وسايل الكترونيكي را خاموش كنيد
اگر مي‌خواهيد نحوه‌ي تمركز كردن براي ساعات طولاني را ياد بگيريد، بايد تمام وسايل الكترونيكي را خاموش كنيد. كامپيوترتان تنها وسيله‌اي است كه بايد روشن باشد. دليل اهميت اين موضوع در زير بيان شده است:

  • حواس‌پرتي به وسيله‌ي اين وسايل الكترونيكي، وقت مفيد شما را به هدر مي‌دهد.
  • تماس‌ها، پيامك‌ها و اعلانات، عوامل اصلي حواس‌پرتي هستند.

۳. يك برنامه‌ي مطالعاتي داشته باشيد

  • بايد بدانيد بهترين زمان براي مطالعه‌ي شما چه موقعي است در طول روز يا هنگام شب. سعي كنيد بهترين زمان ممكن را براي مطالعه در نظر بگيريد.
  • يك برنامه‌ي زماني براي مطالعه داشته باشيد و آن را در ميان برنامه‌هاي عادي زندگي‌تان جا بدهيد.
  • از ابتداي بحث، شروع به مطالعه كنيد و تا انتها يك روند منطقي براي آن داشته باشيد. اگر ترتيب منطقي مباحث مورد مطالعه را رعايت كنيد، يادگيري براي ذهن شما آسان‌تر خواهد بود.
  • با در نظر گرفتن محدوديت زماني براي انجام يك كار خاص و هدف‌گذاري براي مطالعه، به خودتان انگيزه بدهيد.
  • زمان مطالعه‌ي خود را به بازه‌هاي ۴۵ دقيقه‌اي محدود كنيد. وقتي بيشتر از اين زمان مشغول مطالعه باشيد، مطالبي كه ياد گرفته‌ايد از ذهن‌تان مي‌پرد. زمان‌هاي طولاني مطالعه را به قسمت‌هاي كوچكتر تقسيم كنيد تا ذهن شما كمي استراحت كند و دوباره سرِحال شود.
  • پس از هر قسمت از مطالعه‌ بين ۵ تا ۱۰ دقيقه استراحت كنيد تا تمركزتان از بين نرود، اگر كمي استراحت داشته باشيد، مجبور نيستيد براي هوشيار ماندن به خودتان فشار بياوريد.

۴. قوانين مطالعه را رعايت كنيد
يادگيري تمركز براي مطالعه به اين معناست كه قوانين آن را رعايت كنيد. به ذهن‌تان اجازه‌ي پرسه زدن ندهيد. ياد بگيريد كه افكار بيهوده را متوقف كنيد و دوباره به مطالعه بپردازيد.

  • هر وقت ذهن‌تان به سمت ديگري منحرف شد، آن را متوقف سازيد.
  • ذهن ما براي يادگيري نظم و ترتيب نياز به تمرين دارد، اما به زودي قادر خواهيد بود ساعت‌هاي طولاني روي مطالعه تمركز كنيد.
  • اگر نتوانستيد افكارتان را متوقف سازيد، ذهن‌تان را درگير نكنيد، اين افكار مزاحم را روي كاغذ بنويسيد تا بعدا به آنها بپردازيد.
  • اگر باز هم براي تمركز كردن دچار مشكل هستيد و استراحت كردن هم كمكي به شما نمي‌كند،‌ برنامه‌ي مطالعه‌ي خود را بازنگري كنيد و در صورت لزوم آن را اصلاح نماييد.

۵. زمان ديگري را براي نگراني‌ها در نظر بگيريد
طبيعي است كه هر فردي براي خودش نگراني‌هايي داشته باشد، اما هنگام مطالعه،‌ آنها را كنار بگذاريد و در برنامه‌ي خود زماني را براي رسيدن به نگراني‌ها‌ي‌تان در نظر بگيريد، خودتان تصميم بگيريد كه ذهن‌تان چه زماني در طول روز به مسائل مختلف بپردازد.

  • هنگام مطالعه كنارتان يك كاغذ و خودكار براي نوشتن افكار مزاحم داشته باشيد. اگر اين افكار را يادداشت كنيد، مي‌توانيد باز هم روي مطالعه‌ تمركز كنيد؛ زيرا ديگر نگران فراموش كردن افكارتان نيستيد.
  • اگر نتوانستيد نگراني‌ها را كنار بگذاريد، زماني را براي رسيدگي به آنها در نظر بگيريد. در غير اين صورت، اين مسائل در ذهن بزرگ‌تر مي‌شوند و تلاش‌هاي شما را بي‌اثر مي‌كند.

۶. يادگيرنده‌ي خوبي باشيد

  • راه ديگري كه به ما مي‌گويد كه چگونه هنگام مطالعه تمركز كنيم، اين است كه اول خودمان بايد يادگيرنده‌ي خوبي باشيم. اين بدين معناست كه بايد قادر به انتقال آموخته‌هاي خود باشيم، براي اين كار مي‌توانيم:
  • آموخته‌هاي خود را در زندگي واقعي به‌ كار ببريم.
  • تفاوت‌ها و شباهت‌ها ميان دانسته‌ها و آموخته‌هاي‌مان را بيابيم.
  • آنچه آموخته‌ايم را به زبان و بيان خودمان تعريف كنيم.
  • اطلاعات جديدي را كه آموخته‌ايم، در جاي مناسب بكار ببريم.

منبع:https://www.chetor.com/22298-چگونه-هنگام-مطالعه-تمركز-كنيم/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۷:۱۳ ] [ عرفان ]

هر باطري فرسوده بين 15 تا 18 كيلوگرم است كه بخشي از وزن آن را پلاستيك تشكيل داده و بخش ديگري از آن شامل اسيد باطري مي­باشد و بقيه وزن باتري را سرب تشكيل مي­دهد كه قسمت سرب آن جزء مهم­ترين بخش و ارزشمند ترين قسمت باطري فرسوده ماشين به شمار مي­رود. اين سرب­ها به چرخه توليد باطري سالم بر مي­گردند و موجب روتق و صرفه­جويي اقتصادي مي­شود.

 

براي آشنايي با خريدار باطري ماشين در تهران اينجا كليك كنيد.

انواع باتري ماشين

باطري قابل سرويس

باتري سرب اسيدي

باتري اتمي

باتري قابل سرويس

اين نوع باتري از استقبال پاييني در بين صاحبان خودرو و حتي خريدار باتري كهنه ماشين برخوردار است. دليل اين موضوع نيز اين است كه بيشتر افراد بعد از خرابي باتري ترجيح مي­دهند كه اقدام به تعويض كامل آن نمايند. اما اين باتري­ها قابل تغيير هستند و بعد از سولفاته شدن و خرابي مي­توان آنها را تعمير كرد. اما به دليل ذكر شده افراد تمايلي به تعمير نداشته و باتري جديد خريداري مي­كنند.

باتري سرب اسيدي

اين نوع باتري­ها قابل شارژ بوده و به راحتي افراد مي­توانند چگالي الكتروليت آن را مورد بررسي قرار دهند. باتري سرب اسيدي قابل تعمير بوده و با هزينه­اي اندك به تعمير آن مي­پردازند.

باتري اتمي

باتري اتمي جز­ء باتري­‌هايي است كه نياز به نگهداري ندارد و اصولاً دچار خرابي نمي­شود. از همين رو، جزء باتري­هاي پرفروش محسوب مي­شود.­

تفاوت باتري هاي اتمي و اسيدي

موضوعي كه باعث تمايز باتري­هاي اتمي نسبت به ساير باتري­ها شده است؛ عدم نياز به بررسي و رسيدگي به اين نوع از باتري­ها است.

مزيت دومي كه باعث مي­شود باتري اتمي مورد توجه افراد قرار گيرد؛ عمر طولاني آن نسبت به باتري­هاي اسيدي مي­باشد.

از ويژگي سوم باتري اتمي مي­توان به عنوان مهم­ترين و اصلي­ترين مزيت آن نام برد. قطعا براي شما نيز پيش آمده كه چند روز از ماشين استفاده نكنيد. در اين حالت اصطلاح خالي شدن باتري ماشين به كار مي­رود و موجب روشن نشدن خودرو مي­شود. اما اگر باتري ماشين، اتمي باشد؛ حتي بعد از چندين روز استفاده نشدن، باز هم به راحتي روشن مي­شود. اين حالت در باتري­هاي اسيدي وجود ندارد و دچار تخليه و خالي شدن باتري مي­شوند.

 

منيع:https://depochi.com/post-detail/60e85b33860a6dc7c00c0d62/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%7C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۳۴:۱۹ ] [ عرفان ]

كمتر كسي به نظافت حياط و بالاپشت بوم خانه اهميت مي‌دهد، همين مسئله موجب مي‌شود به مرور زمان حياط و بالاپشت بوم كثيف شده و گرد و غبار را به خود بگيرد.

حياط و بالاپشت بوم، از گذشته تا امروز همواره مكان‌هايي مناسب، براي جمع شدن اعضاي خانواده در كنار يكديگر بودند. اعضاي خانواده در اين مكان‌ها با يكديگر صحبت كرده و حتي غذا مي‌خورند. اما متاسفانه وقت كمي براي نظافت اين نقاط از خانه مي‌گذارند، در صورتيكه اين بخش‌ها، حتي بيشتر از ساير بخش داخلي خانه به نظافت و تميزكاري نياز دارند. در اين مقاله به شما ترفند‌هايي ساده و سريع براي نظافت حياط و بالاپشت بوم خواهيم گفت.

براي نظافت خانه و محل كارتان ميتوانيد از وب سايت خدماتي مهرگان كمك بگيريد. اطلاعات بيشتر

تميز كردن حياط هاي خانگي

امروزه با گسترش آپارتمان نشيني، كمتر مي‌توان حياط‌هاي خانگي زيبا را جايي ديد. اما هنوز هم هستند خانه‌هايي كه، حياط‌هايي زيبا و رنگي دارند، اگر شما هم يكي از صاحبان آن خانه‌ها هستيد و به دنبال روشي براي تميز كردن حياط هاي خانگي مي‌گرديد، ادامه اين مقاله را از دست ندهيد.

تميز كردن حياط هاي خانگي، فرايند سختي ندارد، در اولين قدم اگر در خانه خود درختي داريد، بايد برگ‌هاي زرد و خشك ريخته شده روي سطح زمين را جمع كنيد. اين اولين كاري است كه براي تميز كردن حياط هاي خانگي بايد انجام دهيد. دومين قدم استفاده از يك جارو و خاك اندازاست، وسايلي كه به راحتي در هر مغازه‌اي يافت مي‌شوند. سطح و موزائيك روي حياط را با دقت به وسيله جارو و خاك انداز تميز كنيد. گرفتن گرد و خاك اولين مرحله براي شروع يك تميزكاري اساسي است. اگر در خانه گل و گلداني داريد، آن‌ها را با ملايمت جابه‌جا كرده و نقطه‌اي كه گل‌ها روي آن قرار داشتند را با دقت تميز كنيد. مي‌توانيد در اين فرايند از آب هم استفاده كنيد، اما از مصرف بي رويه آن خودداري كنيد. درون يك آبپاش مقداري آب ريخته و آن را روي سطح زمين بريزيد و به اصطلاح آب و جارو بزنيد.

تميز كردن حوض حياط

در قديم حوض‌ها در هر خانه‌اي يافت مي‌شدند، اما امروزه به يك المان ناياب تبديل شده‌اند. اگر هنوز هم در خانه شما حوضي وجود دارد و يا به تازگي به خانه‌اي نقل مكان كرده‌ايد كه در آن حوضي هست، بايد روش‌هاي تميز كردن حوض حياط خانه را بدانيد.

اولين قدم براي تميز كردن حوض حياط، خالي كردن آب آن است. اين عمل را از طريق آب راه حوض انجام دهيد. آن را برداشته و بگذاريد، آب حوض از طريق آن خارج شود. بعد از خالي شدن آب حوض يك برس برداشته و سپس، ماده شوينده مناسب را بر حسب سلقه خود انتخاب كنيد. از اسكاچ و سيم براي تميز كردن حوض استفاده نكنيد، زيرا آن‌ها ساينده بوده و رنگ حوض را مي‌برند.

تميز كردن آلاچيق حياط

اگر حياط شما آنقدر بزرگ هست كه در درون آن يك آلاچيق گذاشته‌ايد، بايد وقتي را هم براي نظافت آن بگذاريد. باد و باران مي‌تواند، آلاچيق زيباي خانه شما را خراب كند، بنابراين بهتر است هر هفته و يا هر دو هفته، زماني را براي نظافت آلاچيق اختصاص دهيد. با استفاده از يك جارو به خوبي سطح آن را از هرگونه گرد و غبار پاك كنيد. اگر دستگاه شستشوي آب با فشار بالا را در خانه داريد، مي‌توانيد در اين شرايط از آن استفاده كرده و به تميز كردن سقف آلاچيق بپردازيد. نرده‌هاي آلاچيق را به خوبي را با دستمال تميز و ضدعفوني كنيد. جالب است بدانيد كه نظافت بالكن و تراس نيز فرايندي شبيه به تميز كردن حياط و بالا پشت بوم دارد، براي خواندن اين فرايند به مراجعه كنيد.

تميز كردن چراغ هاي حياط

خيلي‌ها براي زيبا‌تر كردن حياط ترجيح مي‌دهند از نورپردازي و چراغ‌هاي مختلف استفاده كنند. چراغ‌هاي داخل حياط نيز بعد از گذشت مدتي، كثيف شده و رد لكه‌هاي باران و برف را به خود مي‌گيرند. براي تميز كردن چراغ هاي حياط، بهتر است ابتدا آن‌ها را خاموش كرده و بگذاريد از دماي حباب آن‌ها كاسته شود. سپس با استفاده از يك دستمال و كمي ماده شوينده روي اين حباب‌ها را با دقت تميز كنيد.

تميز كردن چراغ هاي حياط

تميز كردن چراغ هاي حياط را در اولويت بگذاريد، با دستمال مرطوب حباب آن را با دقت تميز كنيد

نظافت بالاپشت بوم، آن را فراموش نكنيد

بيشتر اوقات، افراد نظافت كردن بالاپشت بوم را فراموش مي‌كنند و يا ترجيح مي‌دهند اينكار را در پايان سال و با خانه تكاني انجام دهند. در حاليكه اين امر از اهميت زيادي برخوردار است و بايد در اولويت باشد. اگر در آپارتمان زندگي مي‌كنيد، به غير از شما ساكنين ديگري نيز، از اين قسمت از آپارتمان استفاده مي‌كنند. به همين دليل ممكن است، زباله و اقلام ريز و درشت زيادي را در بالاپشت بوم مشاهده كنيد.

بهتر است هر هفته به اين قسمت از خانه سر بزنيد و نظافت آن را به صورت ماهانه و يا هر سه ماه يكبار انجام دهيد. كثيف شدن بالاپشت بوم بسيار راحت است، باران، برف و يا حتي يك باد قوي كافيست تا، تمامي زباله‌ها و گرد و غبار‌ها روي پشت بام شما بريزد. به ياد داشته باشيد كولر نيز، در اين قسمت از خانه قرار دارد و شما بايد، براي ارزيابي عملكرد كولر حداقل هفته‌اي يكبار به بالاپشت بام سر بزنيد. تا از سالم و درست كار كردن كولر اطمينان حاصل كنيد.

منبع:

 

https://a4baz.com/blog/cleaning-yard-roof.html


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۴:۱۴ ] [ عرفان ]

نظافت محل كار چه اهميتي دارد؟

نظافت محل كار و حفظ پاكيزگي آن نه تنها محيط كاري شما را به فضاي سالم‌تري تبديل مي‌كند، بلكه موجب مي‌شود تا همه كارمندان عملكرد و بهره‌وري بهتري در كار خود داشته باشند. كارمندان در يك محيط مرتب و تميز احساس آرامش بيشتري را تجربه مي‌كنند و در كنار استرس كمتر، بهتر مي‌توانند روي كار خود تمركز كنند.

شما عزيزان براي نظافت محل كار در تهران ميتوانيد به وب سايت نظافتي مهرگان مراجعه كنيد. اطلاعات بيشتر

اما اگر قرار باشد كه مديران اصلي شركتي را براي اختصاص منابع بيشتر به نظافت محل كار قانع كنيد، حتما موارد زير را به آن‌ها يادآوري كنيد:

نظافت محل كار و افزايش بهره‌وري و انگيزه پرسنل

مطالعات نشان داده است كه نظافت اداره موجب مي‌شود انگيزه و روحيه كارمندان بهبود پيدا كند و حس بهتري را در زمان كار تجربه كنند. يك محيط كاري تميز مي‌تواند بر روحيه افراد نيز تأثير بگذارد و حسي مثبت به آن‌ها منتقل كند و برعكس زماني كه به بهداشت و نظافت شركت اهميت داده نشود، احساسات منفي افراد برانگيخته مي‌شود.

رعايت نظافت محل كار و ايمني بالاتر پرسنل

رعايت بهداشت و نظافت محل كار خطر ابتلا به بيماري‌هاي واگيردار را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد و موجب ارتقاي سلامت كارمندان شما مي‌شود. هر كارمند به طور متوسط 8 ساعت از شبانه‌روز را در محيط كاري سپري مي‌كند و از آن‌جايي كه در محيط‌هاي كاري افرادي زيادي حضور دارند و اجسام توسط افراد متعددي لمس مي‌شوند، تميز كردن و نظافت محل كار از انتشار باكتري‌ها و ويروس‌ها جلوگيري مي‌كند.

در واقع مديران يك كسب و كار با اهميت دادن به نظافت محل كار، علاوه بر ايمني و سلامت پرسنل، سلامت خودشان را هم تضمين مي‌كنند و در عين حال با كاهش نرخ انتشار بيماري در محيط كار و افزايش رضايت خاطر پرسنل، بهره‌وري بالاتر و در نتيجه درآمد بيشتري را تجربه خواهند كرد.

به علاوه نظافت شركت و محل كار موجب بهبود كيفيت هوا و جلوگيري از بروز مشكلات تنفسي و آلرژي هم مي‌شود. طبق تحقيقات، كيفيت هواي داخلي شركت‌ها 2 تا 5 برابر نسبت به هواي بيرون آلوده‌تر است و از همين رو اهميت دادن به تميزي و رعايت نظافت در كنار به كارگيري تهويه مناسب هوا، مي‌تواند از رشد ميكروب‌ها و بوهاي نامطبوع در محيط كاري جلوگيري كند.

رعايت نظافت محل كار و كاهش هزينه‌ها

زماني كه به نظافت اداره و محيط كاري خود اهميت مي‌دهيد، همه كارمندان را نيز به انجام دادن اين كار تشويق مي‌كنيد و اين امر موجب مي‌شود تا اين موضوع در محل كار شما فرهنگ‌سازي شود و حتي هزينه‌هاي نظافت شما را تا ميزان زيادي كاهش دهد.

جالب است بدانيد كه رعايت نظافت شركت حتي مي‌تواند روي ميزان هزينه‌هاي شما براي تجهيزات و اثاثيه اداري تأثير بگذارد. زماني كه ساختمان‌هاي اداري به طور مرتب تميز شوند و از تجهيزات آن به خوبي مراقبت شود، مطمئناً طول عمر بيشتري خواهند داشت و مي‌توانيد از اين امكانات براي مدت طولاني‌تر استفاده كنيد.

تقويت برند كسب و كار در نتيجه رعايت نظافت محل كار

 

مورد ديگري كه بايد درباره اهميت محل كار بدانيد اين است كه زماني كه محل كار شما تميز و مرتب باشد، عموم مردم نيز تصوير بهتري از شما در ذهن خواهند داشت و اين موضوع حتي مي‌تواند روي جنبه‌هاي ديگر كسب و كار شما نيز مؤثر باشد و زمينه موفقيت‌هاي بيشتر كارتان را فراهم كند. برعكس يك شركت كثيف مي‌تواند روي تصوير ذهني مشتريان شما تأثير منفي بگذارد و ضمن اينكه سلامت كارمندان شركت را به خطر مي‌اندازد، اعتبار شركت يا محل كار شما را زير سؤال ببرد.

منبع:https://ostadkar.ir/blog/homehouse/housekeeping/cleaning-cleaning-the-workplace/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۷:۰۸ ] [ عرفان ]

قاعدتا، راه اندازي يك كسب و كار با در آمد معقول در اين اوضاع نابسامان كشور، كار بسيار سختي است و امروزه راه اندازي اكثر كسب و كارها نياز به يك پشتوانه مالي قوي دارد. اما مردم، بخصوص جوان‌ترها كه سرمايه‌ خيلي كمي دارند و بيكار هستند چه كنند؟ شغل سمساري ، يكي يك شغل واسطه‌گري است و نياز به سرمايه اوليه كمي دارد. جالب است بدانيد اكثر كساني كه داراي فروشگاه هاي بزرگ لوازم خانگي هستند، از شغل سمساري شروع به كار كرده‌ده‌اند. اگر به دنبال كار هستيد و سرمايه كمي داريد، راه اندازي شغل سمساري، ايده بسيار خوبي است. به علاوه خطر شميت در اين شغل كم است چرا كه شما نگران اين نيستيد كه تاريخ انقضاي وسايلتان تمام شود يا فاسد شوند و هميشه افرادي هستند كه به دلايل مختلف، به دنبال كالاي دست دو هستند.

براي مراجعه به يك سمساري در تهران كليك كنيد.

پس اگر قصد داريد شغل سمساري را راه اندازي كنيد، در راه درستي قرار گرفته‌ايد. در ادامه تمام كارهايي كه بايد براي شروع كار سمساري انجام دهيد آورده شده است.

 

سمساري چيست؟

 

سمساري جايي است كه در آن وسايل دست دو و كاركرده ، خريد و فروش مي شود. از دير باز تا كنون، خريد و فروش اجناس دست دو و استفاده شده در ميان مردم ايران رايج بوده است مثل خريد و فروش انواع لوازم برقي دست دوم ، انواع فرش دست بافت و ماشيني دست دو، خريد و فروش عتيقه‌جات، ظروف آنتيك و چيني و همچنين خريد و فروش طرف هاي كريستال دست دوم.

كلا، هر گونه وسيله‌اي كه قابل استفاده مجدد باشد، قابليت خريد و فروش نيز دارد، كه وسايل قديمي و عتيقه جز اين گروه قرار مي گيرند. رايج ترين روش براي خريد و فروش اين اجناس، مراجعه به سمساري ها است.

 

به چه كسي سمسار مي گويند؟

 

 

سمسار فردي است كه مهارتش در آشنايي با يك وسيله خاص خلاصه نمي شود. او يك شخص همه چيز دان است. اكثر سمساران، با تمام وسايل منزل و ادارات آشنا هستند و كليه برندهاي وسايل برقي را مي شناسند و به طور كامل از قيمت روز تمام اجناس باخبرند.

 

شغل سمساري چيست؟

 

شغل سمساري يكي از مشاغل واسطه گري است. بدين شكل كه او يك كالا را از يك شخص مي خرد و به شخص ديگر مي فروشد اما تفاوت اساسي كه اين كسب و كار با ساير مشاغل دارد، قيمتي است كه بين فروشنده و خريدار مطرح مي شود.

 

استارت شغل سمساري

 

اولين قدم براي راه اندازي سمساري، گرفتن جواز كسب است. در ايران، هر كسي نمي تواند كسب و كار خريد و فروش وسايل دست دوم راه بيندازد. دليل اين امر مسائل امنيتي و جلوگيري از دزديدن وسايل خانه مي باشد.

داشتن اين جواز به فرد اجازه مي دهد تا به عنوان يك سمسار در مكاني مشخص به كار خريد و فروش اجناس دست دو و كاركرده مشغول شود. براي گرفتن اين مدرك، بايد به شهرداري مراجعه كنيد. اغلب براي كسب اين مجوز بايد هزينه اي پرداخت شود. اين مجوز از طرف شهرداري صادر مي‌شود. مسلما كساني كه بدون جواز كسب، يك مغازه سمساري راه اندازي كرده مي كنند، يك كار غير قانوني انجام مي دهند.

 

چه كار كنيم تا يك سمساري پر درآمد داشته باشيم؟

 

براي داشتن سمساري با سود بالا انجام نكات زير قطعا شما را به درآمد بالايي در زمينه خريد و فروش كالاي دست دو مي رساند. اين موارد عبارتند از:

 

داشتن توانايي مديريت

 

ممكن است كه استفاده از كلمه مديريت براي شغل هايي مثل سمساري و خرده فروشي، عجيب باشد اما حقيقت ماجرا اين است كه كار سمساري به مديريت زيادي نياز دارد كه اگر به درستي انجام نشود، كارها طبق خواسته ما پيش نمي روند. اين مورد را هم در نظر بگيريد كه شغل سمساري به تحركات بدني زيادي نياز دارد.

چيدمان مرتب وسايل

 

چينش و دكوراسيون لوازم در يك فروشگاه سمساري نظم و ترتيب آنچناني ندارد و در نتيجه مشتري احتمال دارد از وسيله اي خوشش بيايد كه در زير كالاهاي ديگر باشد و مجبور باشيد آن را براي خريدار در بياوريد. مشكل بودن اين كار نيايد روي چنداني ندارد و درنتيجه ممكن است يك مشتري كالايي را بپسندد كه در زير وسايل ديگر قرار داشته باشد و مجبور هستيد آن را براي مشتري بيرون بياوريد. سختي اين مسئله نبايد به‌هيچ‌عنوان روي خوشرويي شما و طرز برخورد تان با مشتري تأثير بگذارد. براي دسترسي آسان به وسيله ها بهتر است كه وسايل برقي ها را در يك طرف و ظروف آنتيك و عتيقه جات را در طرف ديگر بچينيد تا هنگام جستجو براي يك كالاي خاص معطل نشويد. اين كار همچنين باعث مي شود كه مشتريان اجناس را بهتر ببينند.

آگاهي نسبت به وسايل پر طرفدار

 

به دليل اينكه وسايل داخل سمساري از كالاهاي اضافي مردم تهيه مي شود، بايد نسبت به اجناسي كه براي مردم جذابيت بيشتري دارند، آگاهي كامل داشته باشيد.اگر يك وسيله فرسوده و رنگ رفته را بخريد و بدون آن كه دستي به سر و رويش بكشيد آن را داخل مغازه بگذاريد ، شك نكنيد كه تنها صاحب آن، خودتان خواهيد بود. مغازه سمساري نياز به طراحي دكوراسيون و حتي ويتريني براي نمايش اجناس ندارد، اما شما چينش وسايل بسيار حائز اهميت است. بهتر است از قفسه هايي استفاده كنيد كه بلندي آن ها تا سقف است تا با قرار دادن وسيله ها در اين قفسه ها آن ها را در معرض ديد عموم قرار دهيد. اين مغازه نيازي به ويترين ندارد، اما نوع چيدمان مغازه بسيار اهميت دارد.

خريد وسايل با قيمت كم

 

در شغل سمساري، بيشتر سود شما از خريد كالاهاي دست دوم است تا فروش آن ها. پس حتما در خريد اين وسايل دقت كامل را به خرج دهيد. توجه داشته باشيد كه اجناس كار كرده را نبايد با قيمت زيادي بخريد، چون شما مي خواهيد خودتان هم سودي روي اين وسيله هاي خريداري بكشيد ، بنابراين قيمت اين كالاها بسيار زياد مي شوند و در اين صورت مردم ترجيح مي دهند كالاي نو را خريداري كنند كه هم به صرفه است و هم كارايي بيشتري دارد و باعث مي سود اجناس روي دستتان بمانند. سودي كه در اين كار بدست مي آوريد متغير است و ممكن است روي يك كالا ۵۰ هزارتومان و روي كالاي ديگر ۵۰۰ هزار تومان سود داشته باشيد.

 

تميز و مرتب بودن مغازه

 

نظافت و تميزي سمساري مورد ديگري است كه اكثر سمساران نسبت به آن بي توجهند. اما بايد بدانيد كه يك مغازه تميز و منظم مي تواند يكي از دلايل اصلي جذب مشتري باشد. چرا كه در لحظه ورود به سمساري ، اولين چيزي كه به چشم يك مشتري مي آيد، پاكيزگي و مرتب بودن آن است.

 

منبع:

 

https://semsarimahale.com/blog/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1/

 

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۲۵:۴۶ ] [ عرفان ]

«رسولي‌زاده» كه در حوالي خيابان قصرالدشت تهران به كار خريد و فروش لوازم دست دوم اشتغال دارد، دراين‌باره به «شهروند» مي‌گويد: با گسترش استفاده عموم از اينترنت و خدمات آنلاين، كار و كاسبي سمساري‌ها هم تحت‌الشعاع قرار گرفته است، زيرا مردم به راحتي لوازم دست دوم خود را آگهي مي‌كنند و در كمترين زمان ممكن مي‌فروشند.

سمساري آنلاين دپوچي براي ارائه خدمات خريد و فروش اجناس دست دوم در خدمت شماست.

همين موضوع سبب شده است كه سمساري‌ها خريد سيار خود را افزايش دهند و بيشتر از گذشته به معامله كالاي دست دوم در محل بپردازند. او تأكيد مي‌كند: در گذشته بسياري از لوازم دست دوم قابليت خريد و فروش نداشت. يعني خريد لوازمي كه بسيار كوچك يا كم‌ارزش بودند يا لوازم كم طرفداري كه تنها موجب اشغال متراژ مفيد فروشگاه‌ها مي‌شد، صرفه نداشت و افراد مجبور مي‌شدند اين لوازم را راهي زباله‌ها كنند، اما درحال حاضر مردم، كم ارزش‌ترين لوازم شخصي خود را نيز براي فروش در اينترنت آگهي مي‌كنند و ظرف مدت كوتاهي نيز آن را مي‌فروشند. به همين دليل سمساري‌ها به نوعي بازنده اين بازار شده‌اند و تعداد معاملاتشان بسيار كمتر از گذشته شده است.

«حمزه صمدي» كه در ميدان امام حسين(ع) و در راسته سمساري‌ها مشغول به فعاليت است، با اشاره به اين‌كه دست دوم‌فروشي يكي از قديمي‌ترين مشاغل ايراني است، به «شهروند» مي‌گويد: در ادبيات عاميانه مردم كوچه و بازار اصطلاحاتي مانند چيني بندزن و كهنه چين و... وجود دارد كه تمام اين اصطلاحات به قدمت شغل سمساري اشاره دارد. سمسارها در گذشته با نام امانت فروش نيز فعاليت مي‌كردند كه اين موضوع به آن معني است كه مغازه‌داران با سرمايه كم، اجناس دست دوم را به امانت مي‌گرفتند و پس از فروش مبلغي در حدود ١٠ تا ٢٠‌درصد را به‌عنوان دستمزد برمي‌داشتند.

 

 

 

وي ادامه مي‌دهد: شايد بتوان گفت، از همان زمان‌هاي قديم كاسبان دوره‌گرد اين صنف، يكي از فعال‌ترين كاسبان دوره‌گرد به‌شمار مي‌آمدند كه مصداق آن چيني بندزن‌ها به شمار مي‌آمدند كه علاوه بر تعمير ظروف چيني، لوازم دست دوم مردم را خريداري مي كردند و با تعمير، آن را دوباره به فروش مي‌رساندند. بعدها خريد و فروش به صورت دوره‌گردي كاهش چشمگيري داشت زيرا با افزايش تنوع كالا در بازار و سطح رفاه مردم، فروش هر كالايي به سمسارها ارزش خود را از دست داد و مردم بسياري از اجناس مازاد خود را به جاي فروش، دور مي‌ريختند.صمدي تأكيد مي‌كند: با گسترش فرهنگ مصرف‌گرايي به‌ويژه در شهرهاي بزرگ، تنها اجناسي به سمساري‌ها فروخته مي‌شد كه ارزش ريالي بالاتري داشتند يا دست دوم در حد نو بودند. خود سمسارها نيز به خريد كالاهاي كم‌ارزش يا خيلي كهنه رغبتي نشان نمي‌دادند. به همين دليل گشت و گذار در كوچه و خيابان براي خريد كالاي دست دوم توجيه خود را از دست داد و خود به خود كالاهاي ارزشمندتر از سوي مردم براي فروش به سمسارها پيشنهاد مي‌شد.

 

اين فعال راسته سمساري‌هاي تهران همچنين توضيح مي‌دهد: درحال حاضر و با گسترش اينترنت و فروشگاه‌هاي مجازي، افراد به جاي دور ريختن وسايل دست دوم خود يا پيدا كردن سمساري كه آن را با قيمت مناسب خريداري كند، با كمترين هزينه و زمان مي‌توانند كالاي خود را با قيمت پيشنهادي آگهي كنند و جالب است كه با همان قيمت پيشنهادي كالاي موردنظر نيز ظرف مدت كوتاهي كالاي دست دوم به فروش مي‌رود. بنابراين شايد بتوان گفت با گسترش استفاده از اينترنت، سمساري جزو اولين مشاغلي باشد كه از رده خارج مي‌شود.

 

حداقل درآمد ماهانه سمساري‌هاي آنلاين ١٤‌ميليون تومان

 

در اين ميان سايت‌هاي اينترنتي فروش لوازم دست دوم به سرعت جاي خود را بين كاربران ايراني پيدا كرده است، به‌طوري كه سايت‌هاي بسياري در اين زمينه راه‌اندازي شده است. البته برخي از اين سايت‌ها به صورت رايگان آگهي كالاهاي دست دوم را منتشر مي‌كنند و برخي ديگر بابت انتشار آگهي مبلغ ناچيزي دريافت مي‌كنند. براساس گفته فعالان اين بازار، سايت‌هاي رايگان سمساري عمده درآمد خود را از طريق دريافت آگهي‌هاي تبليغاتي كسب مي‌كنند. به هر روي كسب و كار اين سمساري‌هاي آنلاين آن‌قدر رونق پيدا كرده كه يكي از سايت‌هاي معروف اقدام به پخش آگهي‌هاي تلويزيوني كرده است. اين سايت كه شايد بتوان آن را جزو يكي از اولين سمساري‌هاي بزرگ آنلاين نام گذاري كرد، حالا آگهي‌هاي خريد و فروش كالاي دست دوم از ٤٥ شهر كشور را تحت پوشش قرار مي‌دهد. حداقل هزينه انتشار آگهي‌ها ٢‌هزار تومان و براي مدت زمان نمايش ٣ روزه است كه با اين حساب اين سمساري آنلاين روزانه ٤٥٠‌هزار تومان و ماهانه حداقل ١٣,٥ تا ١٤‌ميليون تومان درآمد دارد. آگهي‌ها را خود كاربران مي‌نويسند و عكس و عنوان آن را تنظيم مي‌كنند و مديران سايت تنها با يك بازبيني، آگهي را براي انتشار روي سايت تأييد مي‌كنند. البته در اين فروشگاه آنلاين توصيه‌هايي نيز به خريداران شده است. اين‌كه مسئوليت معاملات به عهده خريدار و فروشنده است و فروشگاه هيچ اطلاعات اضافه‌تري نسبت به هويت و صحت عملكرد آگهي‌دهندگان ندارد. در بخش ديگري تأكيد شده است كه خريداران بهتر است معاملاتشان را با همشهري‌هايشان انجام دهند و براي انتقال پول و تحويل كالا يكي از شعب بانكي را انتخاب كنند.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/255034/%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۲۱:۲۶ ] [ عرفان ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب